printlogo


درهای اروپا و آمریکا روی قالی دستباف ایران بسته است؛
کاهش 85 درصدی صادرات فرش دستباف
کاهش 85 درصدی صادرات فرش دستباف
کد خبر: 6322
رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف از رکود بازار فرش دستباف ایرانی و کاهش چشمگیر صادرات این فرش‌ها خبر داد...
مسعود سپهرزاد، رئیس اتحادیه فروشندگان فرش دستباف، با اعلام این‌که «درهای اروپا و آمریکا روی قالی دستباف بسته است»، از حاکم شدن رکود ۸۰ درصدی بر بازار فرش دستباف خبر داد.
او گفت: «بیش از ۸۵ درصد صادرات فرش دستباف ریزش کرده است و شاید هفته‌ای یک تا دو محموله فرش از کشور خارج ‌شود این در حالی‌ست که در سال‌های گذشته صادرکنندگان نوبت می‌گرفتند که مجوز ورود فرش‌های صادراتی را به انبارها گمرک دریافت کنند».
سپهرزاد افزود: «بازارهای ما محدود است و تحریم‌ها تجار فرش را در یک جنگ نابرابر قرار داده‌اند و امکان تبلیغ قالی و پرچم دوم کشور در بازارهای خارجی را نداریم و صادرکنندگان برای حضور در نمایشگاه‌های اروپایی با مشکل مواجه‌اند و مجوز شرکت در نمایشگاه‌ اخیر در آلمان به ما داده نشد».
به‌گفته او مسئولان به صادرکنندگان فرش گفته‌اند که روی بازار اوراسیا و ونزوئلا متمرکز شوند «اما این بازارها کشش خرید قالی ایرانی را ندارند. خریدار فرش ایرانی بازار اروپا، آمریکا و کشورهای عربی است». مسعود سپهرزاد تأکید کرد که اگر سیاست خارجی و سیاست اقتصادی در کشور بر یک ریل مشخص قرار بگیرد آن‌وقت می‌توان به صادرات فرش امیدی بست.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6322