printlogo


بزرگان بازار سقوط کردند؛
بزرگترین ریزش بورس در 18 روز اخیر
بزرگترین ریزش بورس در 18 روز اخیر
کد خبر: 6410
امروز چهارشنبه پنجم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با ریزش 34 هزار و 91 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 611 هزار و 962 واحد پائین آمد...
شاخص کل هم وزن نیز با سقوط 10 هزار و 501 واحدی در رقم 512 هزار و 491 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 292 واحدی در سطح 20 هزار و 980 واحد قرار گرفت.
در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 166 نماد رشد قیمت داشتند و 498 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 25 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 75 درصد بازار افت قیمت داشتند.  
نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها
امروز نیز مانند روز گذشته قیمت سهام اغلب نمادهای پالایشی و بانکی ریزش کرد و این دو گروه بزرگ بازار همراه با گروه‌های مخابرات، قند و شکر و گروه فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه گری مالی قرمزترین گروه‌های بازار بودند. در معاملات امروز نمادهای فملی، فولاد، میدکو، شستا، شپنا، کگل و شتران بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای فایرا، وساخت و دسینا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند
در فرابورس نیز نمادهای بپاس، زاگرس و وسپهر بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای دی، هرمز و کرمان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.
در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خودرو بیشترین تراکنش را داشت و شستا و اردستان در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای فروژ، کرمان و دی پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.
ارزش معاملات بازار 
امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 22 هزار و 224 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 10 هزار و 143 میلیارد تومان بود که 46 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.
ارزش معاملات خرد سهام نیز با افزایش 31 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 9 هزار و 27 میلیارد تومان رسید.
عرضه و تقاضای بازار
در پایان معاملات چهارشنبه، 34 نماد صف خرید داشتند و 69 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید در پایان بازار به 483 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش 165 میلیارد تومان بود.
در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید 206 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای ثتران (شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران) و غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) بیشترین صف خرید را داشتند.
 به گزارش اقتصادنیوز، در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد کاما اختصاص داشت و پس از کاما، نمادهای گدنا، وآذر، دشیمی و بالبر بیشترین صف فروش را داشتند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6410