printlogo


خودرویی بدون فرمان!
ویژگی انحصاری جدیدترین ماشین آئودی
ویژگی انحصاری جدیدترین ماشین آئودی
کد خبر: 6435
جدیدترین خودروی مفهومی آئودی داشبورد و فرمان ندارد و به سیستم خودران مجهز است. باتری خودرو در ۲۵ دقیقه از پنج تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود...
آئودی همانطور که تابستان گذشته وعده داده بود، سرانجام خودروی برقی مفهومی Audi Activesphere را رونمایی کرد. این خودروی کراس‌اور به‌گونه‌ای ساخته شده است که امکان رانندگی آفرود را فراهم کند. بخش زیرین Activesphere ساختاری فوق مقاوم دارد و این خودرو از سیستم تعلیق با امکان تنظیم ارتفاع استفاده می‌کند.
در صورت نیاز بخش پشتی Activesphere باز می‌شود تا بتوانید وسایلی مانند دوچرخه را حمل کنید. با وجود امکان آفرود، Activesphere ساختاری همچون خودروهای سدان دارد و تا حدی مشابه کانسپت‌های قبلی آئودی است. این خودروی مفهومی جدید به سیستم خودران مجهز است تا به هنگام مسافرت به جاهای مختلف، در داخل کابین استراحت کنید.
طراحی کابین Activesphere نشان می‌دهد که آئودی اشتیاق زیادی به استفاده از فناوری واقعیت افزوده دارد. به گفته‌ی آئودی، راننده و مسافران عینک واقعیت افزوده روی چشم می‌گذارند که شامل اطلاعات حیاتی سفر (برای راننده) و دستیار مجازی و سیستم اطلاعات-سرگرمی است. کانسپت جدید آسودی برخلاف سایر خودروها در داخل کابینش نمایشگر یا کیلومترشمار ندارد.

زمانی که بخواهید کنترل خودرو را در دست بگیرید، داشبورد و فرمان در برابر شما ظاهر می‌شود. آئودی انتظار دارد که در طول سفر، راننده برای مدت‌زمانی بسیار کوتاه و صرفا برای مسیرهای مهم کنترل خودرو را در دست بگیرد.
به گزارش انگجت، آئودی جزئیات فنی کمی از Activesphere ارائه داده است چون این خودرو فعلا مدلی مفهومی است. آئودی می‌گوید Activesphere با هر بار شارژ تا نزدیک‌به ۶۰۰ کیلومتر مسافت طی می‌کند. درصد شارژ باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی خودرو در عرض ۲۵ دقیقه از پنج به ۸۰ می‌رسد.
Activesphere چهارمین خودروی مفهومی سری Sphere آئودی است. اولین مدل از این خانواده، مدل رودستر Skysphere بود که در سال ۲۰۲۱ به نمایش گذاشته شد. یک ماه پس از آن، دومین خودرو با نام Grandsphere رونمایی شد. سومین مدل با نام Urbansphere خودرویی SUV بود.
Activesphere همچون سه مدل قبلی، پیش‌نمایش خودرویی واقعی نیست و آئودی از طریق این خودرو تلاش می‌کند آینده‌ی صنعت را به تصویر بکشد. احتمالا Activesphere روی خودروهای آینده‌ی آئودی تأثیر مستقیم خواهد گذاشت.


 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6435