printlogo


صادرات نخستین محموله آهن اسفنجی؛
پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی فاز ۲ فولاد بافت
پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصدی فاز ۲ فولاد بافت
کد خبر: 6493
میزان پیشرفت فیزیکی کارخانه احیای مستقیم شماره 2 مجتمع فولاد بافت به 83.1 درصد رسید و طبق برنامه، تست سرد آن تا پایان بهمن ماه سال جاری آغاز می‌شود...
عطارد گودرزی، مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت با بیان این مطلب، عنوان کرد: مطابق برنامه زمان‌بندی، با تکیه بر دانش و تخصص مهندسان، مشاوران و توانمندی‌های داخلی، خط تولید شماره ۲ کارخانه در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی افزود: با شروع عملیات بهره‌برداری از فاز دوم کارخانه، برای ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌شود که اولویت جذب با جوانان بومی منطقه خواهد بود.
به گفته مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت، با توجه به شرایط تحریم، استراتژی شرکت در زمینه تامین تجهیزات و قطعات، تکیه بر دانش بومی و در حد امکان تامین از داخل کشور بوده است؛ به گونه‌ای که بیش از ۸۵ درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز از تامین‌کنندگان داخلی انجام شده است.
گودرزی با اشاره به تولید آهن اسفنجی فولاد بافت از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰ تا دوم آذر ماه امسال به میزان ۸۰۰ هزار تن معادل ظرفیت اسمی کارخانه احیاء، تحقق ظرفیت اسمی کارخانه در مدت زمان مذکور با وجود محدودیت‌های پیش آمده در حوزه تامین برق و گاز، این دستاورد را حاصل تلاش کارکنان مجتمع فولاد بافت عنوان کرد.
رشد تولید و صادرات نخستین محموله آهن اسفنجی

گودرزی همچنین ثبت رکورد تولید در شهریور ماه سال جاری به میزان ۸۰ هزار و ۱۴۰ تن و صادرات نخستین محموله آهن اسفنجی این شرکت به میزان سه هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی را از نتایج کلیدی ثبت شده در کارنامه شرکت دانست.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6493