printlogo


با موافقت وزیر نیرو انجام می شود؛
تامین آب شرب کرمان از خط انتقال صنعت
تامین آب شرب کرمان از خط انتقال صنعت
کد خبر: 6502
در نشست استاندار و اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر نیرو، علی اکبر محرابیان بر اجرای طرح تامین آب شرب شهرهای شمال استان کرمان از محل خط صنعت تاکید و به مدیران ارشد این وزارتخانه در این زمینه ماموریت داد...
محرابیان در این نشست با تاکید بر لزوم اجرای طرح تامین آب آشامیدنی شهرهای شمال استان از محل خط صنعت، به مدیران ارشد این وزارتخانه ماموریت دارد تا مطالعه این بخش را به صورت یک طرح یکپارچه تکمیل کنند.
براساس این گزارش همچنین وزیر نیرو برای حل و فصل مشکلات مطرح شده درباره تامین آب بخش صنعت در شهرستان بافت و تامین آب شهرهای جنوبی استان کرمان، ساز وکارهای رفع این مشکلات را با مدیران و نمایندگان استان کرمان بررسی کرد.
استاندار کرمان نیز به موضوع اجرای آزمایشی طرح بازار آب در استان اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم در شهرهایی که قابلیت اجرای طرح را داشته باشند، اجرای آزمایشی آن را آغاز کنیم.
محمدمهدی فداکار در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان و وزیر نیرو با تشریح وضعیت تامین آب آشامیدنی این استان خواستار تسریع روند اجرای طرح های این بخش از محل خط انتقال آب خلیج فارس به شرکت‌های صنعتی‌ شد.
وی همچنین بر لزوم تسهیل و ایجاد مشوق‌هایی برای اجرای طرح‌های تولید برق بخصوص در حوزه انرژی خورشیدی تاکید کرد و گفت: در استان کرمان از ظرفیت مناسبی برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر برخوردار هستیم و آمادگی داریم از روند سرمایه‌گذاری در این بخش در استان حمایت کنیم.
به گزارش ایرنا در این نشست که ۱۰ بهمن ماه برگزار شده مدیران برخی از شرکت‌های بزرگ صنعتی استان کرمان، مدیران صنعت آب استان و شماری از مدیران ارشد وزارت نیرو نیز حضور داشتند.
کمبود آب و خشکسالی مهمترین مشکل و چالش استان کرمان اعلام شده و این درحالی است که خط انتقال آب از خلیج فارس به همت معادن بزرگ مس و گل گهر به این استان بهره برداری شده است؛ انتظار مدیران این است که آب شرب شهرهای شمال استان نیز از این خط تامین شود که وزیر نیرو نیز در این زمینه تاکید کرده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6502