printlogo


رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد
افزایش درآمد شهرداری‌ها از مالیات ارزش افزوده
افزایش درآمد شهرداری‌ها از مالیات ارزش افزوده
کد خبر: 6509
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده میزان درآمدهای وصولی بر ارزش افزوده برای شهرداری ها را ۳۳ درصد افزایش دادیم...
محمدرضا پورابراهیمی در نشست با شهرداران و شورای اسلامی شهرستان کرمان اظهار کرد: در پی مذاکرات با وزیر ارتباطات و حضور یک تیم در استان کرمان، قرار شد عقب ماندگی ها در حوزه زیرساخت های ارتباطی در استان جبران شود.
وی افزود: قرار است شبکه فیبر نوری تا پایان شهریورماه سال آینده در همه شهرهای شهرستان کرمان اجرا می شود که ظرفیت بسیار مهمی در حوزه ارتباطات است و تا نیمه سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۰ درصد روستاهای استان از اینترنت نسل چهارم بهره مند می شوند.
پورابراهیمی با اشاره به عدم پوشش تلفن همراه در برخی نقاط جاده ای که در زمان بروز حوادث مشکلات را مضاعف می کند، خواستار رفع مشکل این مناطق شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس در بخش دیگری از سخنان با اشاره به شرارت دشمنان جمهوری اسلامی بیان کرد: اگر یک درصد از این فشارها به یکی از کشورهای عربی منطقه وارد می شد، سه ماه دوام نمی آوردند.
وی اظهار کرد: اتحادیه اروپا علیه نهاد رسمی و قانونی کشور ما(سپاه) که همه اقتدار ما به واسطه این نهاد است، موضع می گیرند و حرکت های رو به جلوی ایران در این فضا صورت می گیرد و کشور علی رغم همه تحریم ها و دشمنی ها اداره می شود و کارها دارد جلو می رود.
پورابراهیمی در ادامه درباره اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده (بند ب ماده ۲۹) گفت: اطلاعات اشتباه به کلانشهرها داده و جوسازی در کشور شکل گرفت در حالی که در قانون برنامه ششم یک حکم داشتیم و همین حکم اکنون در اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب و بند ب برای کمک به شهرداری های کوچک اصلاح شد.
وی تصریح کرد: کل بند ب معادل ۱۵ درصد از کل مالیات بر ارزش افزوده است و در واقع ۸۵ درصد را اصلا دست نزده ایم لذا بند ب اصلاح شده عین قانون برنامه ششم توسعه است و چیز جدیدی تصویب نشده است.
به گزارش ایسنا، نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: در قانون مالیات بر ارزش افزوده میزان درآمدهای وصولی بر ارزش افزوده برای شهرداری ها را ۳۳ درصد افزایش دادیم.
وی تصریح کرد: میزان نشت مالیاتی بابت اتصال سامانه ها ۳۰ درصد افزایش یافته که وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی در کمیسیون اقتصادی در این رابطه گزارش دادند حدود ۶۵ تا ۷۰ درصد درآمد میزان مالیات بر ارزش افزوده برای جلوگیری از نشت مالیات در اقتصاد کشور افزایش یافته است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6509