printlogo


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان مطرح کرد
ورود روستاهای استان کرمان به فاز حیات معکوس
ورود روستاهای استان کرمان به فاز حیات معکوس
کد خبر: 6545
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: همه روستاهای استان کرمان تهیه طرح شده اند و همه آنها دارای طرح هادی هستند و کرمان جزو استان هایی است که وارد فاز حیات معکوس شده است...
علی اکبر سلطانی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در راستای رفع چالش های حوزه مسکن در روستاها و شهرهای کوچک، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاسیس شد.
او با بیان این مطلب که شمول مسکن محرومین هنوز در روستاهاست، اظهار کرد: در مواقع حوادث بهسازی و بازسازی مسکن ها برعهده بنیاد مسکن است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان دارای ۵۶۰۰ روستا وجود دارد و دومین استان به لحاظ تعداد روستا و بیشترین مساحت روستایی هستیم و مهارت اصلی زندگی مردم برخی از شهرهای این خطه روستایی است.ضمن اینکه ۷۰ شهر زیر ۲۵ هزار نفر در استان کرمان وجود دارد.
به گفته وی، همه روستاهای استان کرمان تهیه طرح شده اند و همه آنها دارای طرح هادی هستند و کرمان جزو استان هایی است که وارد فاز حیات معکوس شده است.
سلطانی نژاد ادامه داد: ۳۰۰ روستا را بازنگری معکوس کرده ایم و کرمان از همه استان ها در این زمینه جلوتر است.
طبق اعلام وی، استان کرمان رتبه اول یا دوم در جذب اعتبارات معابر روستایی را دارد و ۷۰ درصد روستاهای استان عمران روستایی شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان از ساماندهی اراضی تصرفی در روستاها سخن به میان آورد و عنوان کرد: با این اقدام بسیاری از پرونده های قضایی کم شده اما بخش زیادی از این ساماندهی اراضی هنوز باق یمانده است.
طبق اعلام وی، در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میزان مقاوم سازی مسکن روستایی در استان کرمان ۳۰ درصد بوده و اکنون به حدود ۶۴ درصد رسیده است.
او صمیمانه از همه مدیران و کارکنان بانک ها تشکر کرد و در ادامه افزود: بانک ها برای مسکن روستایی بهتر پای کار باشند.
سلطانی نژاد گفت: در همه شهرهایی که تاکنون در قالب نهضت ملی مسکن، زمین تامین شده، بنیاد مسکن در حال انجام کار است و فردا چند واحد در شهرستان انار افتتاح می شود.
وی با اشاره به اینکه در تامین زمین چند شهر از جمله کرمان و سیرجان دچار مشکل هستیم، عنوان کرد: در چندین شهر مثل، انار، بافت، خورسند، شهربابک و بردسیر در دهه فجر کلنگ زنی یا افتتاح مسکن داریم.
به گفته او، معبر ۶۰۰ روستا با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر در استان کرمان افتتاح می شود. گفتنی است که از دهه فجر قبل تا دهه فجر امسال معبر حدود ۱۰۳۰ روستا به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی بهسازی معبر و جدول گذاری ۱۵۰ روستا با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان در این ایام آغاز می شود و همچنین ۱۷۶۱ مسکن روستایی نیز افتتاح می شود.
به گزارش ایسنا، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان گفت: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای ۱۴ هزار واحد روستایی در سال جاری گرفته ایم و از آبان ماه این اعتبار ابلاغ شد که تاکنون ۱۱ هزار مورد آن به بانک معرفی و ۵۳۰۰ مورد نیز انعقاد قرارداد شده است.
او بیان کرد: لازم است در تامین زمین تسریع و در خدمات زیربنایی همت شود؛ مسکن برخی از شهرها مانند کرمان، بردسیر، شهربابک آب ندارد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6545