printlogo


با پیشنهاد شهردار به شورای شهر؛
مناقصه بازسازی خانه شهر کرمان برگزار می شود
مناقصه بازسازی خانه شهر کرمان برگزار می شود
کد خبر: 6558
برگزاری مناقصه برای بازسازی خانه شهر کرمان یکی از موضوعات هشتاد و سومین نشست علنی شورای شهر کرمان بود که اعضای این شورا با تصویب برگزاری این مناقصه بر لزوم توجه به این مکان فرهنگی و قدیمی شهر کرمان تاکید کردند...
بسیاری از رویدادهای فرهنگی و اجتماعی کرمان طی سالیان گذشته در خانه شهر برگزار شده و از منظر تاریخی ارزش بالایی دارد.
دغدغه مندان و اهالی کرمان معتقدند که خانه شهر کرمان با وجود معماری و نقشی مهمی که در تاریخ معاصر این شهر دارد به دلیل عدم توجه و مرمت نشدن در حال تخریب است.
موضوع خانه شهر کرمان و درخواست شهرداری کرمان مبنی بر برگزاری مناقصه برای بازسازی و مرمت این خانه از موضوعات نشست علنی شورای شهر کرمان بود و سعید شعرباف شهردار کرمان با اشاره به این موضوع افزود: بخش اداری ساختمان خانه شهر برای شورا قابل استفاده است اما اگر شورای شهر تصمیم نداشت به خانه شهر برود برای معاونت فرهنگی هم این مکان مناسب است.
وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات خانه شهر در حوزه تاسیسات است، ادامه داد: می‌توان به حد قابل قبولی بازسازی را انجام داد و اگر شورا قصد داشت به خانه شهر برود می‌توانیم زودتر در دستور کار قرار دهیم و کارها را انجام دهیم.
منصور ایرانمنش رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر کرمان اعتقاد دارد، عددی که در نامه برای مناقصه اعلام شده عدد بالایی است و اگر شهرداری کارهای سازه‌ای را خودش انجام دهد هزینه بسیار کمتر می‌شود.
به گزارش ایرنا، حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان نیز با اشاره به اینکه در شورای شهر سابق هم بحث مرمت مطرح شد، افزود: بحث تقویت سازه هم وجود دارد و فقط موضوعات ظاهری نیست بنابراین ممکن است میزان برآورد شده بیش از چیزی به نظر برسد که خانه شهر نیاز دارد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6558