printlogo


احتمال اختلال در ترددهای جاده‌ای؛
پیش‌بینی طوفان شن در کرمان
پیش‌بینی طوفان شن در کرمان
کد خبر: 6610
رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد توسط این اداره کل برای روزهای آتی استان گفت: از امروز تا پایان هفته اکثر مناطق استان درگیر وزش باد شدید و گردو خاک خواهند بود و در بعضی از مناطق نیز طوفان شن دور از انتظار نیست...
حمیده حبیبی افزود: احتمال اختلال در تردد خودروها و انواع وسایل نقلیه از امروز تا پایان هفته جاری در مسیرهای ارتباطی استان کرمان به یزد، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و فارس در پی ناپایداری‌های جوی(وزش باد شدید و گردوخاک) وجود دارد.
وی ادامه داد: وزش باد شدید و گردو خاک روز یکشنبه در مناطق شمالی، شمال غرب و غرب، روز دوشنبه در نیمه غربی و شمالی و روز سه‌شنبه برای مناطق شرقی، غرب و شمال غرب) استان پیش بینی می شود.
رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان ادامه داد: به دلیل بروز طوفان و گرد و خاک طی روزهای آینده سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال شکسته شدن درختان کهنسال و آسیب‌پذیر، خسارت به تیرها و سقوط سازه‌های تبلیغاتی دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در اثر بروز پدیده گرد و خاک طی روزهای آینده در استان کرمان تصریح کرد: با توجه به وقوع این پدیده گروه‌های حساس از حضور در فضاهای باز طی روزهای پیش‌بینی شده خودداری کنند.
حبیبی اظهارداشت: فعالان ساخت و ساز و اقدامات عمرانی مناطق درگیر طوفان اقدامات پیشگیرانه از قبیل مقاوم سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های گلخانه‌ای را در دستور کار قرار دهند.
احتمال افزایش ابر در برخی نقاط استان
به گزارش ایرنا،وی بیان کرد: این هفته احتمال افزایش ابر در برخی نقاط استان کرمان نیز وجود دارد ولی بارش پراکنده و جزئی باران تنها در ارتفاعات شمالی استان برای امشب و فردا شب انتظار می‌رود.
رییس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کرمان ادامه داد: طی این هفته افزایش دما را در سراسر استان نسبت به هفته‌های گذشته خواهیم داشت.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6610