printlogo


شهردار کرمان پیش بینی کرد
تحقق 80 درصد بودجه 1401 شهرداری کرمان
تحقق 80 درصد بودجه 1401 شهرداری کرمان
کد خبر: 6623
شهردار کرمان در جلسه تودیع و معارفه برخی از مدیران شهرداری کرمان گفت: بیش از 80 درصد بودجه سال‌جاری محقق خواهد شد...
سعید شعرباف، به نزدیک‌شدن به ایام پایانی سال و هزینه‌کرد بالا در این ایام اشاره کرد و گفت: مناطق پنج‌گانه شهرداری باید تمرکز جدی در حوزۀ صدور پروانه ساختمانی و وصول درآمدها داشته باشند.
وی، با بیان اینکه کمیته‌های درآمدی به‌صورت متوالی و مداوم در حال تشکیل هستند، اما باید خیلی جدی در این زمینه کار انجام شود، گفت: از هفته آینده، به‌طور متمرکز بر حوزه درآمد به‌خصوص درآمدهای مرتبط با مناطق نظارت خواهم کرد تا با جدیت، مطالبات پیمانکاران را بپردازیم.
شهردار کرمان در ادامه، از زحمات «مهدی نیکویی»، معاون سابق حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار تشکر کرد و گفت: ایشان در سمت جدید در کنار مجموعه خواهند بود.
شعرباف افزود: به نظر من نسبت به اتفاقات عمرانی که در یک سال‌ونیم گذشته رخ داده و به‌خاطر روحیه همکارانم در حوزه عمران که بیشتر مرد میدان عمل بودند تا نمایش، کم‌لطفی شده است.
وی افزود: حتی عملکرد مناطق در موضوعات مختلف با آمار، نشان می‌دهد عملیات‌های عمرانی با یک جهش قابل توجه نسبت به سال آخر دوره گذشته شهرداری، اجرا شده‌اند.
شهردار کرمان با بیان اینکه در زمینۀ آسفالت معابر، بیش از مدت مشابه دوره قبل، کار انجام شده است، گفت: میزان آسفالت معابر در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه دورۀ گذشته، 50 درصد افزایش داشته است.
شهردار کرمان افزود: تقریباً همین نسبت در افزایش فضاهای سبز و دیگر حوزه‌های مرتبط با حوزه‌های عمرانی را شاهد هستیم.
شعرباف، پروژه‌های مرتبط با آرامستان «بهشت کریمان» را از پروژه‌های مشکل‌دار و پزهزینه‌ای دانست که از دوره‌های گذشته به ارث رسیده است و گفت: همه وجوه این پروژه، دارای مشکل اساسی است و هیچ‌وقت به‌عنوان یک پروژه مستقل در این دوره در نظر گرفته نشده؛ درحالی‌که بیش از چند پروژه، برای آن هزینه کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: اینکه در برخی فضاها می‌بینم نسبت به اعداد و رقم‌های اعلام‌شده، اشکال گرفته می‌شود، بی‌انصافی است؛ امروز می‌توانیم در یک فضای منصفانه و با عدد و رقم، کارهای انجام‌شده را ارایه کنیم.
شهردار کرمان، با بیان اینکه اخیراً درخصوص رونمایی از طرح سه‌راه «شرف‌آباد»، تصویری دیدم که در آن درج شده بود «قرار بود یک‌سال‌ونیم پیش، اجرای تقاطع غیرهم‌سطح این سه‌راه شروع شود و این تأخیر، باعث هدررفت بیت‌المال شده است»، گفت: این نوشته تنها نشاندهنده این است که برخی با جزییات این پروژه آشنا نیستد؛ بنابراین، چنین قضاوتی می‌کنند.
شعرباف افزود: سه‌راه «شرف‌آباد»، قرار بود با مطالعات حداقل 12 سال پیشِ مشاور، با داده‌هایی که اکثراً غلط بود، اجرا شود؛ بنابراین، اجرای این پروژه را متوقف کردیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که اصلاً قراردادی درخصوص اجرای این تقاطع وجود ندارد؛ همچنین طرح براساس تکنولوژی خاصی که پیمانکار می‌خواسته به پروژه تحمیل کند، طراحی شده است.
شهردار کرمان بیان کرد: برخی از مسایل اصلی پروژه مثل اینکه این تقاطع چقدر می‌تواند در کنار انتهای خیابان «24 آذر» و پل «شهید رجایی»، مشکل ترافیک را حل کند، پاسخ داده نشده است.
شعرباف افزود: برخی توقع داشتند این طرحِ پُراشکال را سریع امضا کنیم، اما با تلاش دکتر نیکویی و دیگر همکاران، طرحی تهیه شده که به لحاظ ریالی و شهرسازی، بسیار قابل دفاع است.
شهردار کرمان گفت: بعید می‌دانم کسی که در زمینۀ شهرسازی تحصیل کرده، وقتی بداند قرار است یک زیرگذر استاندارد با حفظ ظرفیت‌ها اجرا شود، به سمت اجرای تقاطع غیرهم‌سطح با تکنولوژی سگمنت با یک‌ونیم تا دوبرابر قیمت تمام‌شده برود؛ ضمن اینکه این طرح، زیبایی ذاتی خود را دارد و مشکلات تقاطع غیرهم‌سطح را هم ندارد.
شعرباف تأکید کرد: بنابراین، دلیل این تأخیر و تأمل، انجام کار عالمانه و کارشناسی‌شده بود که قطعاً به سود بیت‌المال است.
وی در عین حال بیان کرد: البته برخی اشکالات کارهای انجام شده را نفی نمی‌کنیم و می‌پذیریم، اما در مواردی این حجم بی‌انصافی‌ها انسان را آزرده می‌کند؛ البته بخشی از این بی‌انصافی‌ها، از روی غرض‌ورزی است.
شعرباف افزود: این موضوع نشان می‌دهد اصلاً بنایی برای بازخورد کارهای خوب و حتی آسیب‌شناسی اشکالات درست کارها نیست و این بی‌انصافی برای تمام عملکرد شهرداری و به‌طور خاص حوزه عمرانی، مشهود است.
وی ادامه داد: راه‌حل این است که در کنار اثرات تکوینی و وضعیِ اقدامات، برخی کارهای انجام‌شده، با زبان هنر و یا مستقیم به مردم بیان شود تا مردم کارهای انجام‌شده در سطح شهر را حس کنند؛ ضمن اینکه خداوند هم شاهد و ناظر است.
شهردار کرمان، با بیان اینکه دکتر نیکویی در موضوعات حوزه عمرانی، بسیار همراه بوده و همچنان در کنار من خواهد بود، به معرفی سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری اشاره کرد و گفت: این تغییر و تحول را فقط در راستای تقویت تیم عمرانی و تیم حوزه ریاست برای اقدامات کلیدی سال آینده می‌دانم؛ چراکه جهت‌گیری جدی و خوبی را برای سال آینده در نظر گرفتیم که می‌طلبد همکاران، نگاه متفاوتی به امور داشته باشند.
شعرباف همچنین بودجه سال 99 شهرداری را حدود 1290 میلیارد تومان دانست و گفت: سال 1400 این رقم با حدود 15 درصد افزایش، به 1500 میلیارد تومان و در سال 1401، با افزایش 55 درصدی، به 2360 میلیارد تومان رسید که علی‌رغم بدقولی برخی از بانک‌ها در حوزه تسهیلات، بیش از 80 درصد بودجه سال‌جاری محقق می‌شود.
شعرباف، به بودجه 3960 میلیارد تومانی سال آینده اشاره کرد و گفت: با این کار زمینه‌ای ایجاد می‌شود که شهرداران مناطق جدی‌تر در زمینه بانک زمین فعالیت کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه عمرانی هم رقم قابل توجهی به‌صورت نقد و تهاتر دیده شده است، به استفاده از علم و تجربه دکتر نیکویی، به‌عنوان جانشین شهردار اشاره کرد و گفت: مهندس یحیی‌زاده، سرپرست معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری هم، از افراد باتجربه و شناخته‌شده شهرداری در حوزۀ عمرانی است.
شهردار کرمان، به خدمات مرتضی هوش‌هویدا، مدیر بازرسی شهرداری اشاره کرد و گفت: ساختار بازرسی با وجود ایشان متفاوت شده و پیگیری بازدیدهای مردمی و نتیجه‌بخش‌بودن پیگیری درخواست مردم، نشان از توان ایشان دارد.
شعرباف افزود: آقای هوش‌هویدا، با حفظ سمتِ مدیر بازرسی شهرداری، به‌عنوان مدیر حوزه شهردار و امور شوراهای اسلامی شهرداری منصوب می‌شود.
جانشین شهردار در حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار کرمان نیز با تشکر از حُسن اعتماد شهردار کرمان گفت: امیدوارم بتوانم در این حوزه، منشأ خیر و خدمت به مردم باشم.
مهدی نیکویی افزود: در یک‌سال‌ونیمی که در سمت معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار فعالیت کردم، همۀ تلاش خود را به‌کار گرفتم.
به گزارش کِرنا،وی با بیان اینکه حدود 45 درصد از بودجه‌های شهرداری به سمت پروژه‌های عمرانی می‌رود، گفت: امسال بالغ بر 1000 میلیارد تومان بودجه عمرانی داریم که تا الان، حدود 80 درصد از این بودجه محقق شده و مابقی هم تا پایان سال محقق می‌شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6623