خدمات غیرحضوری سازمان تامیناجتماعی از جمله استعلام سوابق بیمهپردازی، اطلاع از استحقاق درمان، مشاهده حکم و فیش مستمری، ثبتنام وام بازنشستگان و ... صرفا از طریق سامانه خدمات غیرحضوری و برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «تامین من» و به شکل رایگان در دسترس تمامی بیمهشدگان، بازنشستگان و کارفرمایان قرار دارد...
با هدف تسهیل در ارائه خدمات و در چارچوب طرح تامیناجتماعی دیجیتال و هوشمند، درحالحاضر تعدادی از پرکابردترین خدمات سازمان تامیناجتماعی که مخاطب این خدمات گروههای بیمهشدگان، بازنشستگان و مستمریبگیران و نیز کارفرمایان هستند، بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب و کارگزاریهای این سازمان و بهصورت الکترونیک و غیرحضوری ارائه میشوند. تعداد خدمات غیرحضوری قابل ارائه به مخاطبان در سامانه خدمات غیرحضوری تامیناجتماعی در ابتدای دوره مدیریت اخیر سازمان تامیناجتماعی، ۳۰ خدمت بود که با توسعه این خدمات در حال حاضر به ۴۴ خدمت رسیده است. همچنین تعداد خدمات غیرحضوری قابلارائه در اپلیکیشن «تامین من» نیز اخیرا به ۳۹خدمت افزایش یافته است.
براساس این گزارش، برای استفاده از خدمات غیرحضوری سازمان تامیناجتماعی، تنها به ثبتنام مخاطبان در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir نیاز است و کلیه خدمات غیرحضوری ارائهشده در این سامانه و نیز برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «تامین من» که برای نصب روی تلفنهای هوشمند طراحی شده و در دسترس قرار گرفته است، کاملا رایگان است.
برنامه کاربردی (اپلیکیشن) «تامین من» که تنها اپلیکشین رسمی مرتبط با خدمات غیرحضوری تامیناجتماعی است، از سایت سازمان تامیناجتماعی به نشانی https:/ / tamin.ir/ page/ app و نیز از فروشگاههای مجازی (مانند بازار و مایکت) قابل دریافت است و امکان ارائه خدمات رایگان غیرحضوری بر بستر گوشی تلفن همراه هوشمند با سیستمعامل اندروید نسخه ۵ و بالاتر و همچنین وباپلیکیشن (رایانه و گوشی تلفن همراه هوشمند) را داراست.
برای استفاده از این اپلیکیشن، دارا بودن حساب کاربری در سامانه خدمات غیرحضوری تامیناجتماعی الزامی است. روابطعمومی سازمان تامیناجتماعی ضمن دعوت از تمامی بیمهشدگان، بازنشستگان، مستمریبگیران و کارفرمایان مرتبط با این سازمان برای ثبتنام در سامانه خدمات غیرحضوری تامیناجتماعی، اعلام کرده است برنامههای کاربردی و سایتهای اینترنتی غیر از این سامانه و اپلیکیشن «تامین من» که با تبلیغات گسترده، مدعی ارائه بخشی از خدمات غیرحضوری تامیناجتماعی هستند (ازجمله سوابقشمار، پیشخوان، استعلام سوابق بیمه، همهکاره، همیار اداری، کارمند، کارمند پلاس، کافینت همراه و...)، هیچ ارتباطی با این سازمان ندارند. برخی از سایتها و اپلیکیشنهای مدعی ارائه تمام یا بخشی از خدمات غیرحضوری تامیناجتماعی، مبالغی را برای ارائه خدمات غیرحضوری سازمان تامیناجتماعی از مردم مطالبه میکنند و برخی از آنها نیز صرفا متقاضیان را به سامانه خدمات غیرحضوری تامیناجتماعی منتقل میکنند.