printlogo


سخت‌گیری رگولاتورها؛
حکومت رمزارزها پایان می‌یابد؟
حکومت رمزارزها پایان می‌یابد؟
کد خبر: 6719
بعد از فروپاشی صرافی FTX، قانون‌گذاری در این حیطه جدی‌تر شده است به طوری که این فروپاشی را به بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ تشبیه می‌کنند و آن را سرآغاری بر مقررات سخت‌گیرانه می‌دانند...
جامعه کریپتو انفجار صرافی رمزارز FTX را به فروپاشی لمن برادرز و آنچه بحران سال ۲۰۰۸ را رقم زد، تشبیه می‌کنند
طرفداران صنعت رمزارزها اعتقاد دارند که اکنون ارزهای دیجیتال در حال قرار گیری در موقعیت Dodd Frank هستند. Dodd Frank به مقررات مالی گسترده‌ای که پس از فروپاشی لمن برادرز وضع شد، گفته می‌شود.
Dodd-Frank در نظر گرفته شده بود تا فعالیت‌های بسیار پرخطر صنعت مالی را که منجر به بحران مالی ۲۰۰۷-۲۰۰۸ شد، مهار کند. هدف آن محافظت از مصرف‌کنندگان و مالیات دهندگان در برابر رفتارهای فاحش مانند وام دهی غارتگرانه بود و هنوز هم هست.
 با این حال، قدرت نظارتی آن با تصویب قانون رشد اقتصادی، کمک‌های نظارتی و حمایت از مصرف‌کننده در سال ۲۰۱۸ کاهش یافت. فدرال رزرو نتایج را به طور منظم منتشر می‌کند.
در ایالت متحده، اگر شرکت‌های رمزنگاری تحت نظارت باشند، تحت اختیار آژانس‌های مختلف، مانند کمیسیون اوراق بهادار و بورس (SEC) که یک تنظیم‌کننده بازار است و یا CFTC، که بر کالاها نظارت می‌کند و یا بسیاری از نهادهای دولتی دیگر، قرار خواهند گرفت. در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، شرکت‌های بزرگ وارد بازار کریپتوکارنسی شدند و در کل حجم و توجه به این بازار افزایش یافت باعث شد که در سال ۲۰۲۲ اقدامات اجرایی علیه کسب‌وکارهای رمزنگاری افزایش یابد، اما درحال‌حاضر اقدامات برای محدود کردن فعالیت‌های مختلف ارزهای دیجیتال به سرعتی هولناک رسیده است.
در ۹ فوریه، SEC با Kraken، یک صرافی ارز دیجیتال، به توافق رسیدند. این شرکت موافقت کرد که ۳۰ میلیون دلار جریمه بپردازد و استیکینگ را متوقف کند. در ۱۳ فوریه، وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک، NYSFDS، که یک تنظیم‌کننده مالی ایالتی است، به Paxos، شرکتی که استیبل کوین (توکن هایی با پشتوانه دلار) صادر می‌کند، دستور داد تا انتشار استیبل کوینی را برای بایننس متوقف کند.
این اقدامات به فهرست فزاینده‌ای از اجبارها یا تحقیقات در مورد شرکت‌های رمزنگاری می‌افزاید. در ماه ژوئیه، صرافی تحقیقاتی را در مورد کوین‌بیس آغاز کرد و بررسی کرد که آیا توکن‌های رمزنگاری که در واقع اوراق بهادار هستند را فهرست می‌کند یا خیر. صرافی فوق این اتهام را رد کرد. در ماه اوت، خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را بر Tornado Cash اعمال کرد. تورنیدوکش نرم‌افزاری است که بر روی بلاک‌چین اتریوم اجرا می‌شود و سپرده‌های رمزنگاری افراد را قبل از تراکنش در یک استخر ادغام می‌کند و از این طریق ردیابی تراکنش را مشکل می‌کند.
برای بسیاری در صنعت کریپتو، این اقدامات توهین آمیز است و چیزی در حد تلاش برای نابود کردن یک منبع نوآوری مالی محسوب می‌شود. مجموع اقدامات مقامات بسیار روشن است. اولاً، اولویت‌های آنها بسیار واضح تر شده است. دوم، آژانس‌ها روش‌هایی ابداع کرده‌اند که می‌توانند از آن برای اجرای قوانین یا مقررات در زمین‌های بسیار ناآشنا استفاده کنند.
یکی از اولویت‌ها نابودی نوآوری مالی، ابزارهایی است که ممکن است برای جرایم مالی استفاده شود. گفته می‌شود تورنادو کش توسط هکرهای کره شمالی برای پولشویی ۴۵۰ میلیون دلار رمزنگاری سرقت شده به کار گرفته شده است. به نظر می‌رسد که اقدام NYSFDS علیه Paxos، ناشی از نگرانی‌ها در مورد اشتباه احتمالی بوده است. بایننس که مدعی است دفتر مرکزی ندارد، از سال ۲۰۱۸ به دلیل عدم رعایت قوانین پولشویی و تحریم‌های آمریکا تحت بازجویی قرار گرفته است. چانگ پنگ ژائو، رئیس صرافی، در توییتی اعلام کرد که استیبل کوین کاملاً تحت مالکیت و مدیریت Paxos است و Paxos گفت که با مبنای تحقیقات این بخش "قاطعانه مخالف است".
بنابراین مقامات آنها با قطع تعامل با شرکت‌های آمریکایی به اشتباهات احتمالی پاسخ داده‌اند. از آنجایی که Tornado Cash نرم افزاری است که روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود، متوقف کردن عملکرد آن ممکن نیست. بنابراین وزارت خزانه داری آدرس‌های کیف پول مرتبط با نرم افزار را شناسایی کرده است که با آن موسسات آمریکایی، مانند صرافی‌ها را از فعالیت منع کند. به همین ترتیب، محدود کردن فعالیت‌های بایننس، که یک شرکت آمریکایی نیست، دشوارتر از محدود کردن فعالیت‌های Paxos است که در نیویورک ثبت شده است.
اولویت دوم قانونگذاران حمایت از مصرف‌کننده است. این در اقدامات انجام شده علیه کراکن مشخص است. گری جنسلر گفت: «چه از طریق سرمایه‌گذاری به عنوان خدمات، وام دادن، یا سایر روش ها، هنگام ارائه قراردادهای سرمایه‌گذاری در ازای توکن‌های سرمایه گذاران، باید شفافیت مناسب و حفاظت‌های لازم توسط قوانین اوراق بهادار ارائه شود.
مارک لوری از یک شرکت نرم‌افزاری، که روی مبادلات غیرمتمرکز کار می‌کند، استدلال می‌کند که مرزهایی که مقامات ترسیم می‌کنند «تا حدودی قابل پیش‌بینی هستند». رگولاتورها قوانین موجود را اعمال می‌کنند و هدف آنها نهادهای آمریکایی هستند. این موضوع می‌تواند مانع از نوآوری شود، توونگوی لی، که سابقاً یک وکیل اجرایی بود می‌گوید، گاهی اوقات از ارائه مقررات استقبال می‌شود. در ۱۵ فوریه، کمیته تصمیم گرفت استانداردها را برای مؤسسات دارای دارایی‌های رمزنگاری شده سخت تر کند. با انتشار این خبر قیمت بیت‌کوین افزایش یافت.
منبع: economist
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6719