printlogo


هدف‌گذاری جهاد کشاورزی در شهرستان رابر؛
اصلاح و احیای پنج هزار هکتار باغ‌ گردو ی رابر
اصلاح و احیای پنج هزار هکتار باغ‌ گردو ی رابر
کد خبر: 6758
مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: با هماهنگی معاون باغبانی این وزارتخانه مقرر شد برنامه اصلاح و احیای پنج هزار هکتار از باغ‌های گردو شهرستان رابر که مورد هجوم آفت کرم خراط قرار گرفته اند، به زودی آغاز شود...
حمید اورعی در قرارگاه امنیت غذایی در استان کرمان افزود: همچنین مقرر شد به صورت آزمایشی طرح سرشاخه کاری (طرحی علمی و کارشناسانه با رویکرد ارتقا کیفی و کمی تولید گردو) باغ های گردوی روستای قنات ملک از توابع شهرستان رابر نیز در کرمان آغاز و سپس به روستاها و شهرستان های دیگر تعمیم داده شود.
وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت غذایی پایدار مردم و امنیت معیشتی کشاورزان ماموریت نخست این وزارتخانه است اظهار داشت: تامین امنیت غذایی با رویکرد جهادی مبتنی بر ظرفیت ها و داشته های ملی و استفاده از نیروهای جوان و خلاق ماموریت اول وزارت جهاد است که طبق برنامه تحول کشاورزی در حال اجراست.
وی تصریح کرد: همه مسئولان وزارت جهاد کشاورزی شبانه‌روزی پایه کار تامین امنیت غذایی مردم ایستاده‌اند و با روحیه جهادی همچون دوران دفاع مقدس در این جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند و با وجود همه موانع و محدودیت منابع و اعتبارات سعی در رفع مشکلات دارند.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به خودکفایی در محصولات استراتژیک اظهارداشت: برخی از مشکلات در حوزه امنیت غذایی ناشی از تنش‌های سیاسی امنیتی و اقتصادی دیگر کشورهاست و برای جلوگیری از تبعات داخلی آن برنامه استمرار و ارتقا ضریب خودکفایی در کالاهای اساسی و استراتژیک به عنوان برنامه اول و مهم مسئولان وزارتخانه در حال اجرا و عملیاتی شدن است.
وی خاطرنشان کرد: در این سفر سه روزه چالش‌های پیش‌روی کشاورزان را در استان کرمان بررسی کرده و از پنج شهرستان بازدید میدانی انجام دادیم که با هماهنگی مدیرکل حوزه وزارتی و معاونان وزارتخانه پیگیری مطالبات اتحادیه مرغداران پیگیری خسارت‌های ناشی از سیل اخیر و مشکلات صنایع تبدیلی و مبارزه با آفات گیاهی در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، وی اظهارداشت: لایروبی کانال های انتقال آب روستای قنات ملک و لوله‌گذاری سه کیلومتر از مسیر آب اراضی تحت پوشش این روستا از جمله موضوعاتی بود که با هماهنگی انجام شده با معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی آغاز و بزودی اجرا می شود.
استان کرمان رتبه اول سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید گردو در کشور را به خود اختصاص داده است.
عمده اقتصاد و تولید شهرستان های رابر و بافت گردو است و این محصول علاوه بر خاصیت غذایی، از ریشه و برگ این درخت به عنوان گیاه دارویی استفاده می‌شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6758