printlogo


انتشار کتاب دیجیتال استان کرمان؛
کرمان برای سفرهای نوروزی آماده است؟
کرمان برای سفرهای نوروزی آماده است؟
کد خبر: 6764
تنها۲۰ روز تا نوروز ۱۴۰۲ باقی مانده است و بسیاری در حال چیدن برنامه سفرشان هستند. طبیعی است که مانند سال‌های گذشته استان کرمان‌ هم جزو مقاصد گردشگران باشد و بسیاری بخواهند به این استان سفر کنند...
در نوروز سال جدید شمسی راهکاری که متولیان گردشگری در کرمان برای معرفی مقاصد جدید در استان پیدا کرده‌اند،معرفی اماکن اقامتی از طریق طراحی اپلیکیشن‌ها و تبلیغات شهری و جاده‌ای است
محمدحسین تجلی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان عنوان می‌کند: جلسات ستاد خدمات سفر به شکل استانی تشکیل شده و در سطح استانی در حال انجام است. ما ۸۷ شهرداری در سطح استان داریم که در حال آماده‌سازی شهرشان نظیر تمیز کردن‌، مجهز کردن و.. برای ورود گردشگران هستند، ضمن اینکه در شهرهای بزرگ‌تر مانند سیرجان‌، رفسنجان‌، جیرفت و... برنامه‌های ویژه‌تری داریم.
او همچنین از مراسم استقبال از مسافران در پایانه‌های کرمان خبر داد و اضافه می‌کند: هر ساله از اول تا ۱۳ فروردین ماه اهدای گل و شیرینی به گردشگرانی که به کرمان سفر می‌کنند را داریم. همچنین هدایایی از سوغات خاص کرمان را به عنوان خوشامدگویی به آنها می‌دهیم و در ماه مبارک رمضان نیز این هدایا متناسب با ایام روزه‌داری خواهد بود. تجلی در این باره که در ایام ماه رمضان سرویس‌دهی خوراک توریست‌ها به چه شکل خواهد بود، می‌گوید: در حال گرفتن مجوزهای لازم برای مجتمع‌های بین راهی، بوم‌گردی‌ها، هتل‌ها و مجتمع‌های گردشگری هستیم تا مسافران و گردشگرانی که به این استان سفر می‌کنند از این نظر مشکلی نداشته باشند و به راحتی بتوانند در مکان‌هایی که از قبل پیش‌بینی و مجوز داده شده مواد غذایی تهیه کنند. توریست‌هایی هم که اقامت در هتل و اقامتگاه نداشته باشند می‌توانندبه مجتمع‌های گردشگری  مراجعه کنند. برای یافتن این مجتمع‌ها ما در ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی راهنمایی‌های لازم را به آنها خواهیم داد.
به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان تبلیغات محیطی بیلبوردی در جاده‌ها، سطح‌ شهر و... انجام می‌شود تا ضمن خوشامدگویی به گردشگران، جاذبه‌های کرمان نیز معرفی شود. او می‌افزاید: ما کتاب دیجیتال استان را در ۱۲۰۰ صفحه آماده کرده‌ایم که توریست‌ها از طریق QR کد یا وب‌سایت و... می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. در این کتاب مسیریابی، جاذبه‌ها، فیلم‌های ۳۶۰ درجه و.. در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. این کتاب دیجیتالی که تقریبا تمام جاذبه‌های استان را پوشش می‌دهد به ۸ زبان ترجمه شده و فعلا بخش فارسی آن در دسترس است.
هر چند در آینده برای گردشگرانی که دارای زبان ترکی‌، آلمانی‌، فرانسوی، عربی‌، انگلیسی‌، روسی و... هستند نیز در دسترس خواهد بود.  او ادامه می‌دهد: در کنار برنامه‌های ذکر شده تبلیغات دیجیتال و استفاده از عینک‌های دیجیتال را هم داریم که به ‌ویژه برای کودکان جذاب است. توریست‌ها به این ترتیب وارد فضای مجازی ارگ بم یا شهداد و سایر آثار ثبت جهانی استان می‌شوند. البته درصدد هستیم سایر جاذبه‌ها را هم به این بخش اضافه کنیم.  تجلی از اجرای برنامه‌های موسیقی نواحی و محلی در شهرهای مختلف این استان خبر می‌دهد و می‌گوید: در شهرهای مختلف استان اعم از سیرجان، رفسنجان‌، بافت و... چنین برنامه‌هایی اجرا خواهد شد و در کنار آن کلیپ‌های کوتاهی از جاذبه‌های استان کرمان تهیه می‌کنیم که با پخش آن دراماکن عمومی، امکان استفاده از آنها توسط عموم مهیاست.
راه‌اندازی بازارچه‌های نوروزی از دیگر برنامه‌های نوروزی در استان کرمان است که این مقام مسوول با اشاره به آن می‌افزاید: در این بازارچه‌ها که در شهرهای مختلف برپا می‌شود گردشگران می‌توانند سوغات و صنایع دستی را با قیمت مناسب تهیه کنند.  یکی از موضوعات مهم در سفر، هزینه‌های آن است و در مواردی شاهدیم در نوروز قیمت‌ها به شکل نجومی افزایش می‌یابد. تجلی در این باره بیان می‌کند: از هشتم اسفند اکیپ‌های نظارتی شروع به کار کرده‌اند. این اکیپ‌ها از هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، مهمان‌پذیرها، مراکز خدمات گردشگری و خانه مسافرها که همگی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت می‌کنند بازدید مکرر خواهند داشت.
به گزارش دنیای اقتصاد، تطبیق خدمات ارائه شده با استانداردهای تدوین شده و لحاظ کردن قیمت‌ها از مواردی است که در این اکیپ‌ها مدنظر قرار می‌گیرد تا اجحافی به مسافران نشود. به گفته این مقام مسوول در استان کرمان در بازه زمانی نوروز نقشه و بروشور جاذبه‌ها نیز در دسترس گردشگران قرار می‌گیرد.  گفته‌های این مقام مسوول در استان‌ کرمان نشان‌دهنده تخمین نوروزی پررونق از لحاظ گردشگری از سوی آنهاست. حال باید منتظر ماند و دید با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آیا چالش‌هایی که سال گذشته در بسیاری از مناطق برای گردشگران پیش آمده بود بار دیگر تکرار خواهد شد یا با اجرای آنها‌، سال نو شمسی با کمترین مشکل برای توریست‌ها آغاز می‌شود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6764