printlogo


تاکید استاندار کرمان به مدیران صنایع بزرگ استان؛
تامین نیاز از تولیدات صنایع کوچک و قطعه‌سازان
تامین نیاز از تولیدات صنایع کوچک و قطعه‌سازان
کد خبر: 6776
استاندار کرمان گفت: شرکت‌های صنعتی استان را مکلف کرده‌ایم که بخش عمده‌ای از خریدهای خود را از داخل استان انجام دهند تا تقویت صنایع کوچک داخلی را در حوزه قطعه‌سازی داشته باشیم...
محمدمهدی فداکار در اولین همایش تخصصی ارتباط واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک استان اظهار داشت: در استان کرمان چند شرکت بزرگ صنعتی وجود دارد که می‌توانند با همکاری شرکت‌های قطعه‌ساز و خدمات جنبی، گام بزرگی را برای توسعه استان بردارند.
وی افزود: ما براساس ظرفیتهای قانونی، شرکت‌های صنعتی استان را مکلف کرده‌ایم که بخش عمده‌ای از خریدهای خود را از داخل استان انجام دهند تا تقویت صنایع کوچک داخلی را در حوزه قطعه‌سازی داشته باشیم و از سوی دیگر به اشتغالزایی و درآمدزایی استان منجر شود.
فداکار عنوان کرد: برای پویایی اقتصاد کشور باید شرکت‌های اتصالی میان شرکت‌های کوچک و بزرگ برقرار شود و هر اندازه این مجموعه بیشتر در هم تنیده شود آسیب‌پذیری کمتری خواهد داشت
استاندار کرمان ادامه داد: بخش عمده‌ای از حساب شرکت‌های صنعتی در بانک‌های استان ذخیره است، اما این ذخیره‌سازی باید به صورت هدفمند انجام گیرد تا به نفع مردم و برای رفع احتیاجات در شهرستان‌ها کمک کننده باشد.
فداکار از مشارکت شرکت‌های صنعتی و معدنی استان در طرح‌های انتقال آب، تولید برق و انرژی خورشیدی هم نام برد و گفت: تولید انرژی خورشیدی را به راحتی می‌توانیم با توجه به مزیت‌های نسبی در استان پیش ببریم.
امیر حسن‌زاده سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان گفت: کرمان با توجه به شاخص‌های معدنی و صنعتی که دارد از استان‌های مدنظر کشور است و هدف ما رشد شاخص اقتصادی استان و کاهش بیکاری و اشتغال پایدار است.
وی افزود: در استان کرمان حدود 40 واحد قطعه‌ساز داریم که با 50 درصد ظرفیت کار میکنند و شرکت‌های صنعتی و معدنی در بهترین حالت 20 درصد از نیازشان را از داخل استان تامین می‌کنند.
حسن‌زاده با بیان اینکه، اقتصاد کار تیمی است، هماهنگی میان شرکت‌های قطعه‌ساز و جلوگیری از موازی کاری را مورد اشاره قرار داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، حسن‌زاده از تفاهمنامه با شرکت ایمیدرو برای مهارت‌آموزی سربازان در حوزه‌های صنعتی نام برد و افزود: سربازان با آموزش و کسب مهارت در زمینه صنعت و معدن، می‌توانند بعد از اتمام خدمت در شرکت‌ها مشغول به کار شوند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6776