printlogo


نماینده رفسنجان خبر داد
بازپرداخت تسهیلات پسته‌کاران کرمان تمدید شد
بازپرداخت تسهیلات پسته‌کاران کرمان تمدید شد
کد خبر: 6778
نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس از تمدید یکساله سررسید وام های کشاورزان پسته مربوط به بانک کشاورزی به مدت یک سال خبر داد...
حسین جلالی اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته برای تمدید وام های کشاورزان و با همکاری هیات مدیره بانک کشاورزی، خوشبختانه از امروز تسهیلات سررسید ۱۴۰۱ باغات پسته در بانک کشاورزی با استفاده از اختیارات داخلی بانک طی فرآیندی خاص به مدت یکسال تمدید می‌شود.
وی افزود: این تمدید شامل وام های کشاورزی مربوط به پسته کاران است و سود وام دریافت و اصل آن یک سال تمدید می شود.
نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه این تمدید فقط تا پایان سال انجام می شود، کشاورزان هر چه سریعتر به بانک کشاورزی مراجعه کنند و نسبت به تمدید وام های خود اقدامات لازم را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در خصوص تمدید وام ها از دولت، شورای عالی بانک ها و بانک مرکزی دستوری نیامد، خود شورای بانک کشاورزی از اختیارات داخلی خود این استفاده را کرد و تصمیم را گرفت که جای قدردانی دارد.
حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه سایر بانک ها متأسفانه در این خصوص دستوری ندادند، تصریح کرد: امروز هم پیگیری های خودم را انجام می دهم و با رییس سازمان برنامه و بودجه جلسه ای خواهم داشت تا دستوری برای سایر بانک ها بتوانیم بگیریم.
به گزارش ایرنا طی سال های اخیر تولید پسته در استان کرمان بویژه در رفسنجان به افزون بر ۲۵۰ هزار تن می رسید اما امسال به دلیل سرما زدگی فروردین ماه این رقم کمتر از ۱۰ هزار تن اعلام شد.
طبق بررسی های کارشناسان جهاد و کشاورزی، خسارت وارده به باغات پسته استان کرمان در سال جاری بر اثر سرمازدگی، بیش از ۱۳ هزار میلیارد برآورد شده است.
مسئولان وزارت جهاد کشاورزی پیش از این از پیش بینی و تصویب ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کمک به باغات پسته خسارت دیده بر اثر سرمازدگی در سال جاری خبر داده بودند؛ خسارت ها ناشی از سرمازدگی و سیل بوده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6778