printlogo


بازدهی بازار سکه منفی شد؛
بازدهی بازارها در هفته دوم اسفند 1401
بازدهی بازارها در هفته دوم اسفند 1401
کد خبر: 6781
بازدهی بازارهای مالی در دومین هفته اسفند به ترتیب مربوط به بازار بورس، دلار و طلا بود. بازار سکه این هفته به‌رغم نوسانات شدید قیمتی بازدهی منفی داشت...
بازارهای مالی و سرمایه‌ای در دومین هفته اسفند‌ماه، با بازدهی مثبت همراه بودند. بازدهی بازارهای مالی از چهارم تا ۱۱ اسفندماه به ترتیب مربوط به بازار بورس، دلار و طلا بود. بازدهی بازار سکه این هفته به‌رغم نوسانات شدید قیمتی در دومین هفته اسفند، منفی بود.
قیمت دلار
روز پنجشنبه یازدهم اسفند‌ماه قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا ۴۴ هزار و ۶۴۷ تومان اعلام شد و در بازار آزاد این اسکناس آمریکایی در پله سوم کانال پنج نوسان داشت.
قیمت دلار در بازار آزاد از چهارم تا ۱۱ اسفندماه ۴/۱۷ درصد بازدهی مثبت داشت و بیش از دو هزار و ۱۵۰ تومان گران شد.
آزادی شهروند اسپانیایی در ایران و شایعه حضور عباس عراقچی در کنار امیرعبداللهیان، در دور جدید مذاکرات برجام سیگنال‌هایی بودند که اواسط هفته جاری به شدت در رسانه‌های داخلی بازنشر شدند و قیمت دلار را کاهش دادند. همچنین توانستند دلار را از حضور در کانال ششم منصرف کنند.
در رزوهای گذشته تحلیلگران، معتقد بودند بازار ارز تشنه هر خبری برای اصلاح قیمت است و تنها اخبار سیاسی باعث کاهش مقطعی قیمت دلار خواهد شد.
قیمت طلا
قیمت طلا در روز پنجشنبه، چهارم اسفندماه، دو میلیون و ۴۷۲ هزار تومان‌ بود. این در حالی است که هر گرم طلا در روز گذشته با قیمت دو میلیون و ۵۰۱ هزار تومان معامله شد. بازدهی این بازار ۱/۱۷ درصد بود و رشد قیمتی در حدود ۲۹ هزار تومان داشته است.
قیمت سکه
قیمت سکه امامی هفته قبل با نرخ ۳۰ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان معامله می‌شد. این قطعه از سکه در هفته جاری بازدهی منفی داشت. هر چند بازار سکه در هفته دوم اسفند تلاطم زیادی داشت و تا کانال ۳۶ میلیون تومانی نیز رشد کرده بود اما اخبار سیاسی سیگنال کاهش قیمت به بازار فلز زرد داد.
روز پنجشنبه ۱۱ اسفند سکه امامی با قیمت ۲۹ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان معامله شد. بازار سکه بازدهی منفی ۵/۰۲ درصدی و یک میلیون و ۵۵۴ هزار تومان کاهش قیمت داشت.
کارشناسان بازار معتقدند اگر قیمت دلار به عنوان مهمترین فاکتور کاهش قیمت فلز زرد، با همین روند، کاهشی شود، قیمت طلا و سکه نیز در کانال‌های قیمتی پایین‌تر قرار خواهد گرفت.
به باور بیشتر فعالان، عامل اصلی نزول قیمت سکه، افزایش فشار فروش در بازار حواله درهم بود. فعالان بازار می‌گویند میزان فروش‌ها در بازار سکه بیشتر شده است.
بورس
بازار هفته دوم آخرین ماه سال در حالی به کار خود خاتمه داد که شاخص کل با رشد حدود 10 درصدی خود را در کانال یک میلیون و 800 هزار واحدی تثبیت کرد.
به طوری که در معاملات این هفته بورس، تنها در روز چهارشنبه، دماسنج تالار شیشه‌ای، افت عدد را به سهامداران نشان داد. این نماگر در پایان روز چهارشنبه دهم اسفند در ارتفاع یک میلیون و 821 هزار واحدی به کار خود پایان داد.
به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل هم‌وزن که نماینده شرکت‌های کوچک و متوسط بازار سرمایه است نیز در این هفته بازار رنگ سبز بر تن داشت و با افزایش حدود هفت درصدی به سطح  537 هزار و 872 واحد رسید.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6781