printlogo


گزارش اختصاصی «اقتصاد کرمان»/ بخش اول
چند نما از انتخابات دوره نهم اتاق کرمان
چند نما از انتخابات دوره نهم اتاق کرمان
کد خبر: 6817
انتخابات دوره نهم اتاق بازرگانی کرمان که محسن جلالپور اولین رای آن را به صندوق انداخت در نهایت به انتخاب 15 نفر اعضای یک ائتلاف واحد منجر شد تا هیات نمایندگان اتاق کرمان در این دوره بتواند با خاطری آسوده‌تر برای دستیابی به اهدافی که وعده داده بودند، برنامه‌ریزی و فعالیت کند...
غایبان شاخص دوره نهم
علاوه بر محسن جلالپور که اعلام کرده بود بنای آمدن ندارد و ترجیح می‌دهد جوان‌ترها به صحنه وارد شوند، محسن رشیدفرخی، مهدی سیاوشی و محمد جلال مآب هم در این دوره کاندیدا نشدند. 
رقابت دو ائتلاف
انتخابات دوره نهم اتاق کرمان، صحنه رقابت دو ائتلاف «پیشگامان توسعه» و «ائتلاف اتاق کارا» بود. در این انتخابات شمار اندکی نیز به عنوان کاندیدای مستقل حضور داشتند. پیشگامان توسعه، چهره‌های شاخص متعددی همچون سیدمهدی طبیب زاده، محسن ضرابی،جلیل کاربخش، محمدعلی محمدمیرزاییان،عباس جبالبارزی،علی عباسلو، محمدابراهیم علوی و حمید عزت‌آبادی‌پور به همراه چهره‌هایی جدید مثل بابک اسماعیلی، علی نقوی، محمدحسین اکبری و آرش علوی را در معرض انتخاب فعالان اقتصادی استان کرمان قرار داد. در طرف مقابل، شاخص‌ترین اعضای ائتلاف اتاق کارا علی اکبر مشرفی، مسعود دهقانی، محمدرضا بهرامی و ... بودند که تنها یک عضو این ائتلاف توانست در جمع منتخبان علی البدل قرار گیرد.
جای خالی نسل جوان
در این دوره از انتخابات، شاهد حضور حداقلی جوانان برای اولین بار بودیم که از جمع معدود افراد جوان شرکت کننده در نهایت «آرش علوی» توانست به جمع هیات نمایندگان اتاق راه یابد و «مجید نورانی» که فعالان اکوسیستم استارتاپی و نوآوری استان را نمایندگی می‌کرد نتوانست به جمع منتخبان راه یابد.
ائتلاف «پیشگامان توسعه» پیروز قطعی انتخابات
پیروز قطعی انتخابات دوره نهم اتاق کرمان، ائتلاف پیشگامان توسعه با هدایت و راهبری سیدمهدی طبیب زاده بود که هر 15 نفر عضو آن توانستند به عضویت هیات نمایندگان اتاق کرمان درآیند.
از ائتلاف اتاق کارا، فقط محمدرضا بهرامی توانست بعدا به عنوان عضو علی البدل جایگزین فخری اله توکلی شود که پس از انتخاب در دوره نهم به عنوان عضو هیات نمایندگان، در اقدامی غیرمنتظره از عضویت انصراف داد.
تمدید دوره ریاست طبیب زاده
سیدمهدی طبیب زاده که از نیمه‌راه دوره هشتم به عنوان رییس اتاق کرمان جایگزین محسن جلالپور شد که ریاست اتاق ایران را بر عهده گرفته بود، توانست با اعتماد هیات نمایندگان اتاق کرمان، دوره دیگری نیز عهده دار ریاست اتاق کرمان شود.
یادی از حمید حسام
درگذشت نابهنگام «حمید حسام» عضو هیات نمایندگان اتاق کرمان و مسئول دفتر اتاق بازرگانی در سیرجان، شوک بزرگی به جامعه فعالان اقتصادی استان در آستانه انتخابات دوره نهم بود. حسام که دو دوره پیوسته عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان بود در آبان 1397 طی یک سانحه به بیمارستان منتقل شد و چندی بعد جان باخت.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6817