printlogo


با وجود وعده‌های قبلی؛
برنامه ششم توسعه تمدید شد
برنامه ششم توسعه تمدید شد
کد خبر: 6822
با وجود اعلام و تاکیدات قبلی درباره ارائه برنامه هفتم توسعه تا پیش از پایان سال از سوی دولت و مخالفت پیشین مجلس با تمدید مجدد برنامه ششم، این برنامه برای شش ماه تمدید شد...
نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه را تا زمان تصویب قانون برنامه هفتم توسعه و حداکثر برای شش‌ماه تمدید کردند.
بر اساس گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز ( دوشنبه) مجلس، بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بررسی کرده و بند (و) تبصره ۱۹ را به تصویب رساندند.
بر اساس بند (و) تبصره ۱۹، اجرای احکام مندرج در این ‌قانون مربوط به سال ۱۴۰۲ است و قانون برنامه پنجساله ششم توسعه تا زمان تصویب قانون برنامه هفتم توسعه و حداکثر شش‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون تمدید می‌شود. همچنین قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۲۷ /۱۱/ ۱۳۸۰ نیز تنفیذ می‌گردد.
پیش‌تر رئیس مجلس گفته بود دولت قرار است برنامه هفتم توسعه را تا پایان دی‌ماه به مجلس ارائه دهد، اما این وعده محقق نشد و در ادامه دولت چندین‌بار تاکید کرد که تا پیش از پایان سال تدوین خواهد شد که باز هم عملی نشد. رئیس مجلس به صراحت با تمدید برنامه ششم توسعه - که تاکنون هم برای یک سال تمدید شده بود - مخالفت کرده بود.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6822