printlogo


حذف فارغ‌التحصیلان اقتصاد از استخدام دولتی؛
انجمن اقتصاد به رییسی نامه نوشت
انجمن اقتصاد به رییسی نامه نوشت
کد خبر: 6823
برآیند نحوه جذب فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد و گرایش‌های مربوط به آن در آزمون‌های استخدامی دولتی در یکسال گذشته نشان از آن دارد که فارغ‌التحصیلان این رشته به کلی از استخدام دولتی کنار گذاشته‌اند. بطوریکه در آگهی استخدام آموزش و پرورش سال۱۴۰۱-۱۴۰۲ نیز هیچ نشانی از استخدام فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد نیست...
برآیند نحوه جذب فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد و گرایش‌های مربوط به آن در آزمون‌های استخدامی دولتی در یکسال گذشته نشان از آن دارد که فارغ‌التحصیلان این رشته به کلی از استخدام دولتی کنار گذاشته‌اند.
 بطوریکه در آگهی استخدام آموزش و پرورش سال۱۴۰۱-۱۴۰۲ نیز هیچ نشانی از استخدام فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد نیست و فقط در قالب کد رشته «معارف اسلامی و اقتصاد» به این گروه اشاره شده است.
حذف فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد از استخدام دولتی موجب شد تا رئیس هیات مدیره انجمن اقتصاد ایران در نامه‌ای به ابراهیم رییسی خواستار رسیدگی به این مشکل شود
رئیس هیات مدیره انجمن اقتصاد ایران (انجمن اقتصاددانان ایران سابق) در نامه‌ای به رییس جمهور به اهمیت استخدام فارغ‌التحصیلان رشته اقتصاد و رفع شائبه‌های آن اشاره کرد. در نامه یعقوب اندایش به ابراهیم رییسی آمده، یکی از ماموریت‌های مهم «انجمن اقتصاد ایران» نیازسنجی، رصد آزمون‌های استخدامی، ظرفیت پذیرش و پتانسیل عرضه نیروی کار تحصیلکرده اقتصاد در مشاغل مختلف و انطباق سرفصل دروس آموزش دیده رشته اقتصاد با مشاغل مرتبط دانست که در کمیته بازار کار فارغ‌التحصیلان اقتصاد و کمیته سرفصل دروس آموزشی دانشگاهی این رشته و گرایش‌های آن در این انجمن و با استقبال تحصیل‌کرده‌های اقتصاد بررسی و تحلیل می‌شود.
در این نامه به این نکته اشاره شده است که در یکسال گذشته این انجمن و تحصیلکرده‌های اقتصاد از نحوه جذب فارغ‌التحصیلان این رشته و گرایش‌های مربوطه در آزمون‌های استخدامی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها رضایت نداشته و متاسفانه برآیند بررسی این آزمون‌ها آنگونه است که رشته اقتصاد را به کلی از استخدام دولتی کنار گذاشته‌اند.
از سوی دیگر آگهی استخدام آموزش و پرورش ۱۴۰۱-۱۴۰۲ نیز از آن دسته است که هیچ نشانی از استخدام فارغ‌التحصیلان اقتصاد نیست و فقط در قالب کد رشته «معارف اسلامی و اقتصاد» گنجانده شده است در حالیکه از سال ۱۳۹۵ در راستای اسلامی سازی رشته‌های علوم انسانی، با وجود نقدهای علمی از استادان اقتصاد کشور، همه دروس این رشته سرفصل‌های اسلامی به خود گرفته، اجرا شده و این دغدغه مسئولان را تامین کرده است. لذا انتظار می‌رود فارغ‌التحصیلان رشته علوم اقتصادی و گرایش‌های آن مستقلا  به استخدام آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها درآیند.
در این راستا انتظار است دستگاه و نهادهای سیاستگذاری ترتیبی اتخاذ کنند که با توجه به نیاز بیش از پیش کشور از یک دهه گذشته و قابلیت‌های رشته اقتصاد، این رشته در اولویت آزمون‌های استخدامی دستگاه‌ها قرار گیرد و شائبه حذف استخدام دولتی آن وجود نداشته باشد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6823