printlogo


مدیرعامل آب منطقه‌ای در کارگروه سازگاری با کم آبی مطرح کرد
راه تامین منافع ذینفعان آب در استان کرمان
راه تامین منافع ذینفعان آب در استان کرمان
کد خبر: 6828
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان با بیان اینکه برای نظام مند شدن مصرف آب در استان و تامین منافع درازمدت همه ذینفعان، راهی به جز اجرای دقیق و کامل برنامه سازگاری با کم آبی و کمک به طرح تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی نداریم...
علی رشیدی در جلسه کارگروه سازگاری با کم آبی استان کرمان اظهار کرد: میانگین بارش ۵۰ سال گذشته در کشور از ۲۵۴ میلیمتر به ۲۲۶ میلیمتر رسیده و منابع آب تجدیدشونده از ۱۳۰ میلیارد مترمکعب به ۱۰۳ میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه در استان کرمان متوسط بارندگی سالیانه ۱۲۹ میلیمتر است، افزود: در سال آبی قبل ۱۴۲ میلیمتر بارش داشتیم و امسال تا امروز ۷۴ میلیمتر. ضمن اینکه سال گذشته تا همین تاریخ ۱۱۷ میلیمتر بارندگی در استان داشته ایم.
رشیدی با اشاره به اینکه بارندگی بلندمدت استان ۸۵ میلیمتر بوده، تصریح کرد: بارش های امسال نسبت به سال قبل ۳۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۳ درصد کاهش دارد. ضمن اینکه اکنون ۲۱۴ میلیون مترمکعب ذخیره آب در سدهای استان داریم، در حالی که سال قبل ۳۲۵ میلیون مترمکعب بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمان با تاکید بر اینکه باید حتما مدیریت ویژه ای در مصرف سدها و مصرف آب کشاورزی، شرب و ... داشته باشیم، گفت: برای نظام مند شدن مصرف آب در استان کرمان و اینکه منافع درازمدت همه ذینفعان را در نظر بگیریم دو راه بیشتر نداریم.
وی ادامه داد: راه نخست، اجرای دقیق و کامل برنامه سازگاری با کم  آبی در تمام بخش هاست، اینکه همه مصرف کنندگان، آب کمتری مصرف کنند و راه دوم، کمک به طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب های زیرزمینی از طریق نصب کنتورهای هوشمند، اصلاح و تعدیل پروانه های بهره برداری و ... است.
به گزارش ایسنا، رشیدی در ادامه با اشاره به پروژه های مهم تامین آب در سطح استان کرمان اظهار کرد: ۷۴۰ میلیارد تومان تاکنون در پروژه انتقال آب از سد نساء به شهرهای بم و بروات هزینه شده و این طرح به زودی بهره برداری می شود.
وی بیان کرد: تصفیه خانه آب کرمان تا پنج ماه آینده تکمیل می شود و در تسریع روند اجرای پروژه اضطراری تامین آب کرمان نیازمند همکاری مسئولان استان و صنایع هستیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6828