printlogo


جوان‌ترین کاندیدای انتخابات دوره دهم اتاق بازرگانی کرمان مطرح کرد
توسعه استان کرمان در گرو بازآفرینی اقتصاد
توسعه استان کرمان در گرو بازآفرینی اقتصاد
کد خبر: 6845
اقتصاد کرمان/ اطلاع‌رسانی: جوان‌ترین کاندیدای دهمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی کرمان در گفت و گو با «اقتصاد کرمان» به تشریح دیدگاه‌های خود پرداخت...
حضور مهندس محسن انوشه و چهره های جوان دیگر در انتخابات اتاق کرمان از این جهت حائز اهمیت است که دغدغه‌مندی آنها نسبت به آینده اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و سرنوشت توسعه استان کرمان را آشکار می‌سازد.
مهندس انوشه که با کد انتخاباتی 127 گروه بازرگانی در انتخابات این دوره حاضر شده است در رزومه خود فعالیت تحقیقی در زمینه متالورژی، کسب عنوان برتر جشنواره تحقیق و توسعه ایران و مدیریت چند شرکت و مجموعه اقتصادی و عضویت پیوسته در مجامع اقتصادی استان کرمان را دارد.
مهندس محسن انوشه در گفت‌وگو با «اقتصاد کرمان» تصریح کرد: استان کرمان به عنوان یکی از ثروتمندترین استان‌های ایران، تاکنون نتوانسته علی رغم همه تلاش‌های انجام شده به جایگاه مطلوبی دست یابد. وی افزود: استان کرمان در بخش کشاورزی، بهره‌وری پایینی دارد به گونه‌ای که اگر بهترین عملکرد را  در محصول پسته بدانیم حدودا ۸۰ میلیارد دلار آب زیرزمینی استفاده شده درصورتی که عدد صادرات یک سوم و کمتر از این میزان بوده است. اگر بخواهیم از همین میزان صادرات،هزینه‌های دیگر مانند زمان ، انرژی، نیروی انسانی، آسیب‌های زیست محیطی و سایر موارد را لحاظ کنیم، این عدد کوچکتر هم می‌شود و عملا نشان‌دهنده زیان در شرایط واقعی است و بحران آب هم نتیجه محاسبات غیرعلمی و غیر دقیق در بخش های مختلف است.
مهندس انوشه یادآور شد: در حوزه معادن نیز بیشتر خام فروشی کرده‌ایم و ثروت نسل‌های بعد را عملا استفاده کرده‌ایم و به توسعه لازم نرسیده‌ایم. برای دستیابی به توسعه پایدار باید به ارزش‌آفرینی بیشتر و صادرات پایدار بپردازیم بنابراین راهی جز استفاده از تکنولوژی‌های نوین و اصلاحات سریع سیستم‌های کاری خود نداریم.
وی تاکید کرد: توسعه ایران و کرمان تنها از مسیر اصلاح ساختارها با شایسته سالاری و جوان گرایی حاصل خواهد شد و قطعا با افکار و رویکردهای فعلی  نخواهیم توانست از «وضعیت چندبحرانی» که کشور با آن روبروست خارج شویم.
وی اظهار داشت: برای این تصویر از آینده استان کرمان باید فکر عاجل بکنیم که اگر ذخیره معادن ما ۲۰ سال دیگر به شدت کم شود، جمعیت شاغل در آنها به صورت مستقیم و غیرمستقیم راهی برای کسب درآمد دارند؟ اگر آب‌های زیرزمینی کاهش شدید داشته باشند و کشاورزی نابود شود، توان پاسخگویی به تبعات آن را خواهیم داشت؟
کاندیدای انتخابات اتاق کرمان ابراز امیدواری کرد: با نگرش جدید به اقتصاد کرمان هر چه زودتر بازآفرینی صورت گیرد تا در آینده نسل های بعد تحویل گیرنده زمین سوخته نباشند. مهندس انوشه تاکید کرد: ما کرمانی‌ها دوره‌های تمدنی با ثباتی بدون استفاده بیش از حد از منابع خدادادی داشته‌ایم و امروز هم باید با یک نگرش جدید و متناسب با زمان، دوباره خود را باز یابیم و از بحران بزرگی که در مسیر آن حرکت می‌کنیم،خارج شویم.
وی تصریح کرد:مسلما اگر دست از انحصارطلبی و منفعت‌طلبی برداشته شود و منافع جمعی و ملی در دستور کار باشد، بخش عمده‌ای از مشکلات حل خواهد شد و توسعه استان و کشور شتاب خواهد گرفت.
وی ابراز امیدواری کرد اتاق کرمان در دوره جدید فعالیت خود بتواند از چالش‌های پیش روی رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی استان، گره‌گشایی کند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6845