printlogo


بزرگ‌ترین فاجعه بانکی پس از بحران ۲۰۰۸؛
پول‌ها به سمت طلا رفت
پول‌ها به سمت طلا رفت
کد خبر: 6860
رگولاتوری کالیفرنیا بانک سیلیکون ولی را تعطیل و کنترل سپرده‌ها را به دست گرفت. این بزرگ ترین بحران بانکی پس از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ به حساب می آید...
به همین دلیل نیز قیمت هر اونس طلا در روز جمعه نزدیک به ۲ درصد افزایش قیمت داشت و همین امر نیز سبب شد تا در آخرین روز هفته بازدهی هفتگی به محدوده مثبت بازگردد.
قیمت فلز زرد در بازارهای جهانی تحت تأثیر عقب نشینی نرخ سود اوراق و همچنین بازارهای مالی به مرز ۱۸۶۵ دلار رسید.
مشکلات مربوط به بانک آمریکایی SVB در روزی که گذشت سبب شد تا سهام بانکی در این کشور با افت قابل توجه مواجه شود و طلا نیز که در این مواقع به عنوان یک پناه گاه امن شناخته می شود با موجی از سرمایه ورودی مواجه شود.
شرکت بیمه سپرده فدرال روز جمعه اعلام کرد که رگولاتورهای مالی بانک سیلیکون ولی را بسته و کنترل سپرده های آن را در دست گرفته اند که بزرگترین ورشکستگی بانک های ایالات متحده از زمان بحران مالی جهانی بیش از یک دهه پیش است. این بانک یکی از بزرگ ترین بانک های آمریکا و بانک اصلی در زمینه تکنولوژی بود.
با این ورشکستگی اکنون موجی از نگرانی در میان شرکت های مربوط به تکنولوژی و افراد ثروتمند که در این بانک حساب داشته است ایجاد شده است و آنها دقیقا نمی دانند که چه بر سر پول آنها خواهد آمد.
همچنین در روزی که گذشت گزارش بازار کار آمریکا نیز منتشر شد که البته بیشتر تحت تأثیر نوسانات شدید بازارهای مالی بود. گزارش منتشر شده نشان می داد که دستمزدها یا سرعت کمتری نسبت به آنچه پیش بینی می شد افزایش پیدا کرده است و همین موضوع نیز علی رغم اینکه تعداد شغل های ایجاد شده بالاتر از حد انتظار بود، بازارها را متقاعد کرد که شاید فدرال رزرو از شدت عملیات انقباضی خود بکاهد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6860