printlogo


استاندار کرمان در دیدار سفیر چین اعلام کرد؛
آمادگی کرمان برای حضور سرمایه‌گذاران چینی
آمادگی کرمان برای حضور سرمایه‌گذاران چینی
کد خبر: 6868
استاندار کرمان در دیدار سفیر چین ضمن بیان ظرفیت‌های استان، آمادگی استان کرمان را برای حضور سرمایه‌گذاران چینی اعلام کرد...
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به چنگ هوآ، افزود: فصل بهار زمان مناسبی برای سفر و گردش است و از سفیر چین دعوت می‌کنم از استان کرمان بازدید داشته باشند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های قابل توجه استان کرمان در حوزه‌های اقتصادی، بیان داشت: کرمان یک استان معدنی است که مشهورترین آنها مربوط به ذخایر مس، فولاد، کرومیت و طلا است.
فداکار با بیان این مطلب که در حوزه ذخایر مس رتبه پنجم دنیا را داریم که سهم عمده آن در استان کرمان قرار دارد، عنوان کرد: همچنین معدن تیتانیوم استان در کشور منحصر به فرد است.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی سه حوزه فعال تولید پسته در شمال، خرما در شرق و صیفی‌جات در جنوب استان را داریم که در زمینه محصول پسته میانگین سالانه بیش از ۱۰۰ هزار تن محصول پسته برداشت است.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در حوزه ترانزیت، استان کرمان در کریدور جاده‌ای نقش مهمی را ایفا می‌کند و محور اصلی بندرعباس و چابهار از این استان عبور می‌کند، ابراز داشت: پنج فرودگاه در استان داریم که به صورت مستمر در حال فعالیت هستند.
وی با بیان این مطلب که سه منطقه ویژه اقتصادی سیرجان، رفسنجان و بم را در استان داریم، اظهار داشت: در مجاورت مناطق ویژه اقتصادی، فرودگاه‌ها را داریم و دو منطقه ویژه اقتصادی نیز از ظرفیت راه‌آهن برخوردار هستند، لذا ظرفیت‌های اقتصادی قابل توجهی جهت انجام سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی وجود دارد.
استاندار کرمان افزود: کرمان با توجه به ظرفیتی که دارد، آماده حضور سرمایه‌گذاران چینی جهت انجام سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف است.
فداکار با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت ویژه‌ای در زمینه گردشگری دارد، بیان داشت: همچنین این استان دارای تاریخی کهن است که افرادی بزرگی را در خود پرورش داده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان،وی با اشاره به گسترش روابط دو کشور در حوزه اقتصادی و سیاسی و اجرایی شدن برنامه جامع راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین، تصریح کرد: دیدار اخیر دو رئیس جمهور ایران و چین بسیار مهم بوده است که یکی از نتایج آن بهبود روابط ایران و عربستان است.
استاندار کرمان، اقدام کشور چین جهت بهبود روابط ایران و عربستان را نشان دهنده قدرت سیاسی چین دانست و عنوان کرد: این تصمیم که بدون توجه به طرف غربی و آمریکایی گرفته شده است، پیام‌های راهبردی فراوانی دارد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6868