printlogo


در بازار جهانی در حال انجام است؛
عرضه فرش ایرانی به نام دیگر کشورها
عرضه فرش ایرانی به نام دیگر کشورها
کد خبر: 6875
طی سال‌های اخیر شاهد عرضه فرش دستباف ایرانی با تغییر برند و به نام دیگر کشورهای در بازارهای جهانی بوده‌ایم؛ روندی که موجب شد تا علاوه بر از دست دادن بازارهای صادراتی شاهد خدشه‌دار شدن نام فرش ایرانی باشیم...
شناسنامه‌دار کردن فرش ایرانی یکی از مسیرهای است که می تواند به حفظ اصالت فرش ایرانی کمک کند، اقدامی که صادرکنندگان فرش سال‌هاست در انتظار آن هستند؛ انتظاری که با خبر اعلام شده از سوی فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش به سرآمد.  به گفته رئیس مرکز ملی فرش، اقدامات کافی در زمینه صدور گواهی اصالت و شناسنامه دار کردن فرش صورت گرفته و با از سال آینده برای فرش‌های دست‌باف گواهی اصالت صادر می شود تا به این طریق امکان سوء استفاده دیگر کشور‌ها از بین برود. رافع در مراسم اختتامیه نوآوری، کارآفرینی زنجیره ارزش قالی عنوان کرد: تاکنون ۴ هزار مورد به صورت آزمایشی صادر شده است، اما در سال جدید طرح از مرحله آزامایشی خارج خواهد شد.
رئیس مرکز ملی فرش با اشاره به حمایت های صندوق نوآوری در ادامه به قوانین سخت برای ارائه تسهیلات به فرش که از صنایع با فناوری بالا برخوردار نیستند خبر داد و عنوان کرد: قوانین صندوق نوآوری قوانین سختی است؛ چرا که وضعیت صنایع در حوزه فرش مانند صنایع فناوری بالا نیست که بتوانند به راحتی از تسهیلات استفاده کنند و نیاز است برخی تغییرات در قوانین صندوق نوآوری ایجاد شود. به گفته رئیس مرکز ملی فرش با اشاره به حمایت های صندوق نوآوری در حال‌حاضر کشورهای پاکستان، افغانستان و هند اقدام به عرضه فرش ایرانی با نام خود می کنند.
افزایش سهم صنعت فرش از حمایت‌های صندوق
مصطفی بغدادی مدیرکل توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری نیز در این همایش با اشاره به حمایت صندوق از صنایع حوزه فرش از افزایش سهم فعالان صنعت فرش از حمایت‌های این صندوق خبر داد و گفت در بحث توسعه بازار و هم در بحث توانمند سازی و نیاز مدیریتی و سازمانی، تسهیلات ارزان قیمت و سرمایه گذاری امکان حمایت از این صنایع وجود دارد.
به واسطه قانون حمایت از کسب و کار و شرکت‌های دانش بنیان این صندوق ایجاد شد که به تجاری‌سازی اختراعات کمک کند. کارکرد ما تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان است که ۸۲۰۰ شرکت هستند و ما باید از آن‌ها حمایت کنیم.
او ادامه داد: تسهیلات، ارائه ضمانتنامه‌ها و سرمایه گذاری از فعالیت‌های صندوق است که اثرگذاری خود را در توسعه نوآوری کشور داشته است. بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان گردش مالی در صندوق داریم که عمدتا از سال ۹۷ رخ داده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6875