printlogo


بیماری مزمن سیستم بانکی؛
زیان انباشته بانک‌ها 4 برابر اسکناس های مردم
زیان انباشته بانک‌ها 4 برابر اسکناس های مردم
کد خبر: 6876
بانک خصوصی و دولتی بیش از 366 هزار میلیارد تومان زیان انباشته را به ثبت رسانده‌اند که حدود 4 برابر اسکناس در دست مردم است...
طی 9 ماهه نخست امسال قریب به 47 هزار میلیارد تومان به زیان انباشته بانک‌های ایران افزوده شد.
زیان انباشته بانک‌ها که به بیماری مزمن این سیستم تبدیل شده از ابتدای سالجاری نه تنها کاهش نیافته بلکه بیش از 14 درصد نیز به آن افزوده شده تا نتوان پایانی برای نابسامانی‌های اقتصادی کشور متصور شد.
بر اساس آخرین صورت مالی‌های منتشر شده بانک‌های کشور در کدال که اکثر آنها مربوط به پایان آذر ماه امسال است، 13 بانک کشور زیان انباشته را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.
از مجموع ۲۹ بانک فعال در بازار پول کشور، 13 بانک خصوصی و دولتی بیش از 366 هزار میلیارد تومان زیان انباشته را به ثبت رسانده‌اند که حدود 4 برابر اسکناس در دست مردم است.
بیشترین زیان انباشته مربوط به بانک آینده بوده که مقدار آن در پایان آذر ماه امسال به  بیش از 100 همت رسیده است.
بانک ملی و بانک سرمایه در رتبه‌های بعدی قرار دارند که زیان انباشته آنها در پایان آذر ماه امسال هر کدام به ترتیب به 76 و 46 همت رسیده است.
در این میان کمترین میزان نیز به بانک توسعه تعاون اختصاص دارد؛ زیان انباشته این بانک  در پایان آذر ماه امسال به بیش از 1.2 همت رسیده است.
بانک پارسیان در صدر رشد زیان انباشته
میزان زیان انباشته بانک آینده طی 9ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 16 درصد افزایش یافته است.
نکته قابل توجه این است بیشترین افزایش زیان انباشته طی 9ماهه نخست امسال با رشد 147 درصدی مربوط به بانک‌ پارسیان بوده است.
در مقابل هم در بین این ۲۹ بانک، بیشترین سود انباشته مربوط به بانک‌های ملت و پاسارگاد است که هرکدام به ترتیب سود انباشته 368 و 215 همت را در پایان آذر ماه امسال به ثبت رسانده‌اند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6876