printlogo


با پیگیری استاندار انجام می شود
نقشه‌ فرش‌های قدیمی کرمان در مسیر مرمت
نقشه‌ فرش‌های قدیمی کرمان در مسیر مرمت
کد خبر: 6881
استاندار کرمان در دیدار اعضای پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر کرمان تاکید کرد: نقشه‌ فرش‌های قدیمی استان کرمان در دانشگاه شهید باهنر مرمت شود...
محمدمهدی فداکار، حفظ آثار بافندگی فرش، توسعه و زنده نگه داشتن این صنعت را برای استان مهم دانست و افزود: در نقشه‌های قالی کرمان بیشتر از رنگ‌های گرم استفاده شده و همین مساله باعث برتری قالی کرمان نسبت به استان‌های دیگر شده است.
وی استفاده از تجربه پیشکسوتان و بافندگان قدیمی فرش کرمانی را در مرمت نقشه‌های قدیمی مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: می‌توان مخزنی از آثار نفیس فرش را با جمع‌آوری نقشه‌های قدیمی فرش‌های کرمان تهیه کرد.
براساس این گزارش اعضای پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران دانشگاه شهید باهنر نیز گزارشی از نحوه مرمت و بازسازی نقشه‌های قدیمی فرش و تعیین تکلیف نهایی نقشه‌های فرش ارائه کردند.
به گزارش ایرنا،استاندار کرمان همچنین چند نقشه‌ نفیس فرش کرمانی را برای نگهداری، مرمت و همچنین استفاده به پژوهشکده فرهنگ اسلام و ایران تحویل داد.
فرش کرمان از جمله آثار صنایع دستی و هنرهای دست اهالی دیار کریمان با قدمت بالا به شمار می رود که دارای ظرفیت های بسیاری در اشتغال و صادرات است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6881