printlogo


سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری خبر داد
آسفالت ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان
آسفالت ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان
کد خبر: 6893
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان با اشاره به اینکه امسال ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر این شهر آسفالت شد، گفت: در ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲در فاز اول، حدود ۶۵۵ هزار مترمربع از معابر شهر، آسفالت خواهد شد...
محمدرضا یحیی‌زاده، در تشریح پروژه‌های در حال اجرا و برنامه‌های سال آینده شهرداری، پروژه‌‏های مطالعاتی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح سه‌راه «سیلو» و سه‌راه «شرف‌آباد» را ازجمله بزرگترین طرح‌های ترافیکی در دستور کار شهرداری بیان کرد و افزود: در حال حاضر با انتخاب مشاور، آزمایش‌های ژئوتکنیک در این دو پروژه در حال انجام است.
وی، با بیان اینکه مطالعات طرح فاز یک سه‌راهی «سیلو» به‌صورت کامل انجام شده است، افزود: این پروژه به‌صورت «EPC» (طراحی، تأمین تجهیزات و اجرا)، با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار مناسب، در سال آینده اجرا می‌شود.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان، درخصوص پروژه سه‌راه «شرف‌آباد» نیز گفت: طبق مطالعات انجام‌شده توسط مشاور، این پروژه به‌صورت تقاطع غیرهمسطح دیده شده و با بررسی انجام‌شده در شورای ترافیک و شورای اسلامی شهر، تصمیم نهایی مبنی بر چگونگی اجرای آن گرفته شده است.
یحیی‌زاده، به پروژه‌های سرمایه‌گذاری ازجمله آرامستان هنرمندان، قطعه صالحین و بوستان بزرگ شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی، اشاره کرد و افزود: با مشخص‌شدن سرمایه‌گذار و با همکاری شهرداری، کار اجرایی این پروژه‌ها شروع خواهد شد.
وی در ادامه، با بیان اینکه آسفالت معابر شهر کرمان در سال‌جاری به‌خوبی پیش رفته است، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون، حدود ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان، زیرسازی و آسفالت شده که این میزان تا آخر سال‌جاری، افزایش می‌یابد.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان افزود: در سال‌جاری برای لکه‌گیری معابر آسیب‌دیده نیز، حدود ۱۵ هزار تن آسفالت تولید و به‌منظور اجرا تحویل مناطق پنج‌گانه شده است.
یحیی‌زاده، ازجمله اقدامات در دستور کار در روزهای پایانی سال، به خط‌کشی معابر توسط سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری اشاره کرد و با تأکید بر اینکه این اقدام تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه پیدا می‌کند، گفت: خط‌کشی معابر از بلوار «جمهوری‌اسلامی» شروع شده و در خیابان‌های اصلی و رینگ شهر ادامه دارد.
اجرای مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه ۲ شهر کرمان به طول هشت کیلومتر
وی، از اجرای مسیر دوچرخه‌سواری در منطقه ۲ شهر کرمان به طول هشت کیلومتر خبر داد و یادآور شد: این مسیر بلوار «جمهوری‌اسلامی»، بلوار «رضوان»، بلوار «بعثت» و «الغدیر» را پوشش می‌دهد و به‌صورت رینگ این مسیرها را به‌هم متصل می‌کند.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان، اجرای بوستان «شهید سپهبد سلیمانی» را ازجمله اقدامات در دستورکار دانست و خاطرنشان کرد: ساخت این بوستان در برنامه کاری شهرداری منطقه یک شهر کرمان قرار دارد.
یحیی‌زاده، مساحت این بوستان را ۱۳ هزار هکتار اعلام و بیان کرد: فاز یک، پنج هکتار است و در حال حاضر، پیاده‌روهای سلامت آن توسط شهرداری منطقه یک در حال اجراست.
وی، این بوستان را در ضلع مقابل آرامستان هنرمندان (سیدحسین) ذکر کرد و گفت: در فاز اول حدود ۱۲۵ سکو برای استراحت خانواده‌ها در نظر گرفته شده که ساخت آن در حال انجام است.
آسفالت معابرخاکی بالای ۱۴ متر
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان، ازجمله برنامه‌های در دستور کار در سال آینده، به آسفالت معابرخاکی بالای ۱۴ متر اشاره کرد و گفت: بر این اساس، حدود ۳۹۰ مترمربع معبرخاکی بالای ۱۴ متر، در دستور کار آسفالت قرار دارد.
یحیی‌زاده، آسفالت معابر بافت هدف را به میزان ۲۱۵ مترمربع و آسفالت معابر خاکی را که خودیاری آن ازسوی مردم پرداخت شده، ۵۰ هزار مترمربع، اعلام کرد و گفت: این میزان معبرخاکی، در برنامه‌های آسفالت سال آینده قرار دارد.
وی افزود: درمجموع در فاز اول در شش‌ماه ابتدای سال آینده، ۶۵۵ هزار مترمربع از معابر شهر کرمان آسفالت خواهد شد.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان ادامه داد: به احتمال زیاد در فاز دوم نیز، رینگ شهر کرمان آسفالت خواهد شد.
یحیی‌زاده، میزان جدول‌گذاری معابر در سال آینده را حدود ۷۷ هزار متر اعلام کرد و از هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: با تصویب ردیف بودجه آن در شورای اسلامی شهر، این اقدام در برنامه‌های شهرداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: در خصوص هوشمندسازی چراغ‌های فرماندهی، نقاط پُرخطر و پُرترافیک در اولویت قرار دارد.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان، پیاده‌روسازی به میزان ۷۷ هزار مترمربع را ازجمله برنامه‌های سال آینده ذکر و خاطرنشان کرد: این اقدام براساس اعلام نیاز مناطق، پیش خواهد رفت.
اجرای طرح جامع بلوار «۲۲ بهمن»
یحیی‌زاده در ادامه، به طرح جامع بلوار «۲۲ بهمن» اشاره کرد و یادآور شد: این طرح در دو فاز اجرا می‌شود که فاز اول از کنار شهربازی تا چهارراه «نیمه شعبان» و فاز دوم از چهارراه «نیمه شعبان» تا انتهای بلوار «۲۲ بهمن» است.
وی افزود: طبق مطالعات جامع ترافیک و با تصویب شورای اسلامی شهر، جنب میدان «خواجو» نیز «پارک‌سوار» در نظر گرفته خواهد شد.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان، درخصوص طرح «پارک‌سوار» گفت: طبق این طرح و به‌منظور ساماندهی ترافیک و نظم‌دهی در اطراف میدان‌های شهر، از توقف اتوبوس‌ها خودداری و با استفاده از خودروهای ون، مسافران از اطراف میدان‌های اصلی جمع‌آوری و به «پارک‌سوار» منتقل می‌شوند.
یحیی‌زاده ادامه داد: مسافران از محل «پارک‌سوار» می‌توانند با اتوبوس‌های حمل‌ونقل عمومی، مسیر خود را به مقصد ادامه دهند.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان همچنین اجرای خط «بی‌آرتی» از شرق به غرب و از شمال به جنوب را ازجمله برنامه‌های مدنظر شهرداری در حوزه حمل‌ونقل عمومی دانست و گفت: در طرح‌های مطالعاتی ترافیکی، این اقدام به‌منظور کاهش ترافیک و تسهیل تردد مردم، در حال بررسی است و در دستور کار شهرداری قرار دارد.
بهره‌برداری از فاز اول تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» تا اوایل تابستان سال آینده
یحیی‌زاده همچنین از انجام اقدامات عمرانی برای آماده‌سازی بلوار «شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی» بعد از پل «کوثر» خبر داد و افزود: این بلوار باید به پل «شهدای خلبان» متصل شود که اقدامات عمرانی لازم در آن، هماکنون در حال انجام است.
وی با بیان اینکه فاز اول تقاطع غیرهمسطح «شهدای خلبان» تا اوایل تابستان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با انجام تملک املاک مسیری، بلوار «سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی» و ادامۀ آن، با جدول‌گذاری، گذاشتن تیرهای برق و اجرای راستگرد آماده استفاده است.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان افزود: تا پایان سال با اجرای راستگرد، آسفالت و تأمین روشنایی، فاز اول این محور بازگشایی می‌شود.
یحیی‌زاده، در مورد اجرای پروژه‌های محله‌ای و مورد تأکید شهردار گفت: با توجه به نشست‌های اخیر شهردار با مردم در مساجدِ محله‌ها، نیازمندی هر محله‌ مورد بررسی قرار گرفته و در برنامه‌های سال آینده شهرداری دیده شده است.
وی با اشاره به اینکه موضوعات مطرح‌شده ازسوی مردم درخصوص پارک‌های محله‌ای، مسیرهای سلامت و مشکلات آسفالت محله‌ها، در حال دسته‌بندی است، افزود: به‌دنبال آن هستیم تا این درخواست‌ها براساس اولویت در سال آینده به مرحله اجرا برسد.
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان افزود: قصد داریم برای آسفالت معابر خاکی که خودیاری آن ازسوی مردم پرداخت شده، بازه زمانی در نظر بگیریم و آن را اعلام کنیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6893