printlogo


در نشست عمومی شورای شهر کرمان انجام شد؛
تصویب بودجه 4155 میلیارد تومانی شهرداری کرمان
تصویب بودجه 4155 میلیارد تومانی شهرداری کرمان
کد خبر: 6910
در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، بودجه سال آیندۀ شهرداری کرمان با رقم 4155 میلیارد تومان مصوب شد...
علیرضا نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، از برگزاری جلسات متعدد بررسی این بودجه در شورای اسلامی شهر کرمان خبر داد و از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و سایر مسئولان شهرداری که در این زمینه تلاش و همکاری کردند، تشکر کرد.
رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا نیز در این نشست گفت: در کمیسیون بودجه، نامه شهرداری پیرامون بودجه مطرح و لایحه بودجه سال 1402 با 68 درصد رشد نسبت به رقم بودجه مصوب سال‌جاری، تقدیم شورا شد تا پس از بررسی، نتیجه نهایی به شهرداری اعلام شود.
محمد امینی‌زاده افزود: 17 جلسه برای بررسی این بودجه توسط شورای اسلامی شهر برگزار شد و اعضا با دقت و جدیت، بودجه را بررسی کردند.
وی افزود: نهایتاً با کلیات و جزییات بودجه با سقف 4155 میلیارد تومان سرجمع درآمد شامل 400 میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌های سرمایه‌گذاری، 2028 میلیارد تومان هزینه اعتبارات تملک سرمایه‌ای و 1727 میلیارد تومان هزینه اعتبارت جاری مشروح بر توضیحات که به پیوست آمده است، موافقت شد.
رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورا ادامه داد: این رقم در کمیسیون بودجه مطرح شد و با سه رأی موافق، یک رأی ممتنع و دو رأی مخالف اعضای حاضر در کمیسیون، به تصویب رسید که درنهایت در صورت موافقت در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرمان، نهایی خواهد شد.
رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا هم، با اشاره به تلاش‌های زیاد همکارانش در شورای شهر و کمیسیون بودجه، از اعضای شورا برای بررسی بودجه قدردانی کرد.
حسین چناریان، با بیان اینکه اکثر اعضای شورا علی‌رغم اینکه عضو کمیسیون بودجه هم نبودند، اما به‌خاطر اهمیتی که برای این موضوع قائل بودند، با این کمیسیون همراهی کردند، گفت: از همکاران شهرداری در معاونت برنامه‌ریزی، معاونت مالی و اقتصادی و همکاران دیگر بخش‌ها که در جلسات شرکت کردند و با ارائه توضیحات لازم، به ما یاری رساندند نیز سپاسگزاریم.
وی، با اشاره فراز و نشیب‌ها و مشکلات اقتصادی جامعه که بر مسایل مالی تأثیرگذار است، گفت: امسال به‌دلیل تغییر قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، لوایح از نظر عناوین و ترتیب وصول درآمدها، و عوارض، دچار تغییر شد و هم ابلاغ کدینگ بودجه شهرداری نیز باعث شد تغییراتی در نحوه ردیف‌های بودجه اعمال شود که در نتیجه، به مدت چندماه در حوزۀ تهیۀ لوایح بودجه شهرداری، زحمات دوباره‌ای به‌وجود آمد.
رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا، با یادآوری مواردی ازجمله هزینه جاری، تملک دارایی و عمرانی، و سیاست‌های کلی شورا، گفت: تا حد ممکن تلاش کردیم منطقی‌ترین و نزدیک‌ترین بودجه به واقعیت را مصوب کنیم.
چناریان خاطرنشان کرد: امسال به جهت اینکه اولین سال اجرای قانون درآمدهای پایدار جدید است و تلاش ما هم بر این است که بتوانیم دستورالعمل اجرایی تبصره 2 قانون و ترتیب وصول و عناوین را به خوبی اجرا کنیم، برای اینکه شهرداری دچار مشکل نشود، بهتر است از این بودجه پیشنهادی که تلاش شد به‌موقع تهیه شود، حمایت کنیم.
وی افزود: همان‌طور که شورای اسلامی شهر در سال 1401 نهایت همکاری را با شهرداری داشت، در سال آینده هم باید برای تحقق این بودجه به شهرداری کمک کند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این نشست گفت: درخصوص افزایشی که در لوایح اِعمال شده، سعی کردیم از قانون موجود عبور نکنیم و منافع مردم را هم در نظر بگیریم.
محمدرضا کمساری، با بیان اینکه روی توان شهرداری در مورد افزایش بودجه حساب باز کردیم، گفت: به‌عنوان مثال، شهرداری باید آمار امسال خود را در حوزه تفکیک زمین، به دوبرابر در سال آینده افزایش دهد؛ چراکه با توجه به میزان عرضه و تقاضا، این افزایش، به نفع مردم است.
وی در ادامه، به وعده داده‌شده مبنی بر اینکه وابستگی شهرداری در بودجه سال آینده به زمین‌های آماده فروش، کاهش یابد، اشاره کرد و گفت: باید به این نکته دقت شود که سال گذشته در این خصوص 350 میلیارد تومان در بودجه به حوزه مورد نظر، اختصاص دادیم و امسال 400 میلیارد تومان؛ درحالی‌که افزایش قیمت زمین در سال آینده، بیش از 30 درصد خواهد بود و این نشان‌ می‌دهد تعداد فروش زمین‌های از قبل آماده و موجود در بانک زمین را کم کرده‌ایم.
نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان، به درآمد حاصل از ارزش افزوده شهرداری کرمان، به‌عنوان دیگر درآمد پایدار برای این نهاد، اشاره کرد و اظهار داشت: براساس ارزش افزوده‌ای که امسال محقق شده بود، پایین‌ترین و کم‌ریسک‌ترین رقم را به این مورد، اضافه کردیم.
کمساری، با تأکید بر وجه منطقی بودجه 1402، اظهار امیدواری کرد شهردار و مجموعه همکاران شهرداری درخصوص درآمدزایی برای انجام عملیات‌های عمرانی و هزینه‌های دیگر شهرداری، بیشتر تلاش کنند.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان نیز در این نشست گفت: تحقق یک بودجه در گرو تلاش شهرداری و حمایت شورای شهر است و تعامل و همکاری بین این دو، درنهایت این مهم را به ثمر می‌رساند.
رامین امیرمداح، با قدردانی از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان، گفت: در سالی که گذشت، شورای اسلامی شهر، پشتیبان و همراه شهرداری بود و از شهرداری حمایت کرد.
وی، با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان آخرین روزهای کاری در سال‌جاری، 85 درصد بودجه امسال محقق شود، ادامه داد: برای تصویب بودجه سال 1402 شهرداری کرمان نیز از اعضای شورا تشکر می‌کنم.
معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان افزود: آنچه در مورد بودجه سال آینده در شورا انجام شد، در تاریخ شورای اسلامی شهر کرمان بی‌نظیر است؛ چراکه بودجه، ردیف به ردیف و خط به خط بررسی و در مورد آن، نظر داده شد.
امیرمداح ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر در این خصوص، با توجه زیاد و  دلسوزانه کار کردند و این تلاش در روند اجرایی شهرداری و نتیجه کار بسیار مؤثر است و درنهایت نتیجه آن را مردم و شهروندان خواهند دید.
به گزارش کرنا،نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نیز در این نشست گفت: از همکاران شهرداری و معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت بودجه و معاون مالی و اقتصادی شهردار که برای تدوین این بودجه ساعت‌ها تلاش کردند و در شهرداری و شورا حضور داشته و پاسخ‌گو بودند تا بودجه سال 1402 که هم امیدبخش و هم انگیزه‌بخش است، تدوین شود، سپاسگزارم.
عشرت کردستانی افزود: این بودجه با همکاری شورا و شهرداری، محقق خواهد شد.
گفتنی است؛ در این نشست با رقم بودجه 4155 میلیارد تومان شهرداری کرمان در سال 1402 با هفت رأی موافق، دو رأی مخالف و یک رأی ممتنع و یک نفر هم غایب، موافقت شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6910