printlogo


فعالیت ستاد خدمات سفر در استان کرمان آغاز شد؛
افزایش ۲۰ درصدی ورود مسافر به کرمان
افزایش ۲۰ درصدی ورود مسافر به کرمان
کد خبر: 6941
فعالیت رسمی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرعامل هلال احمر و دیگر اعضای ستاد در محل پارک مسافر کرمان آغاز شد...
محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این مراسم اظهار کرد: در نوروز ۱۴۰۲ بهار طبیعت و بهار قران با یکدیگر تقارن پیدا کرده‌اند که امیدواریم موجب خیر و برکت برای همه باشد.
او افزود: طی تعطیلات نوروز برخی از دستگاه‌ها مانند میراث‌فرهنگی، هلال احمر، اورژانس، پلیس راهنمایی و ... به صورت مستقیم با مسافران نوروزی در ارتباط هستند و برخی دیگر باید این دستگاه‌ها را به صورت غیرمستقیم حمایت کنند.
فداکار با بیان اینکه ورودی‌های استان کرمان پیشانی استان به شمار می‌روند و اولین برخورد با مسافر در این محل انجام می‌شود، گفت: باید اقلام تبلیغاتی برای معرفی اماکن تاریخی، مساجد و مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین نقشه‌هایی برای راهنمایی مسافران برای سوق دادن آنها به محل‌های اسکان در ورودی‌های استان توزیع شود.
او ادامه داد: در کنار مراکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان، خانه‌های بوم‌گردی و ...؛ ۳۰۰ مدرسه نیز برای اسکان مسافران آماده شده که مسافران می‌توانند از آنها استفاده کنند.
استاندار کرمان با بیان اینکه نوروز ۱۴۰۲ مسافران زیادی وارد استان خواهند شد که این پیش‌بینی براساس آمار ارائه شده به ستاد مرکزی خدمات سفر انجام شده، گفت: باید تلاش کنیم سفری ایمن برای مسافران و گردشگران ورودی به استان کرمان فراهم کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این مراسم از حضور مسافران نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری در این استان خبر داد و گفت: تاکنون نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش ورود مسافر به استان را داشته‌ایم.
فریدون فعالی با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه اقامت مسافران نوروزی نداریم، گفت: تمامی مراکز اقامتی استان کرمان همچون هتل، مهمانپذیر، پانسیون، خوابگاه، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر و همچنین مدارس این استان آمادگی لازم را برای اقامت مسافران نوروزی دارند.
به گزارش ایسنا،او به کتاب الکترونیکی "دل عالم" که تمامی مشخصات و اطلاعات جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان را در خود جای می‌دهد اشاره کرد و افزود: این کتابچه که به هشت زبان دنیا ترجمه شده را می توان با دریافت کیوآرکد بارگذاری کرد.
فعالی خاطرنشان کرد: تمامی سایت های گردشگری و همچنین اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر آماده حضور مسافران نوروزی در استان کرمان هستند.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6941