printlogo


رشد ۱۹ درصدی اقامت مسافران؛
ورود ۲ میلیون مسافر نوروزی به استان کرمان
ورود ۲ میلیون مسافر نوروزی به استان کرمان
کد خبر: 6960
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از ورود دو میلیون و ۸۳ هزار و ۵۷۷ نفر گردشگر نوروزی تا پایان روز ۱۰ فروردین‌ماه جاری به این استان خبر داد...
فریدون فعالی با اشاره به اینکه استان کرمان دارای جاذبه‌های منحصر به فرد تاریخی، گردشگری و طبیعی زیادی است، اظهار کرد: در کنار این جاذبه‌های ملی و بین‌المللی، این استان توانسته در زمینه امکانات اقامتی نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه این اداره‌کل نسبت به سال‌ گذشته در زمینه جذب، ورود و ماندگاری مسافران نوروزی موفق‌تر عمل کرده، افزود: اقامت مسافران نورروزی در مراکز تحت نظارت این اداره‌کل شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر و ... از تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۰ فروردین‌ماه جاری، ۷۳ هزار و ۵۰۱ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.
او به بازدید گسترده گردشگران از اماکن تاریخی این استان در ایام نوروز اشاره و بیان کرد: در ایام مذکور ۱۸۵ هزار و ۹۷۶  نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۲۳ درصد افزایش نشان داده است.
فعالی با بیان اینکه کرمان از استان‌های مواصلاتی مهم کشور محسوب می شود، اظهار کرد: خوشبختانه این استان در نوروز امسال در زمینه ورود مسافر به رشد ۱۵ درصدی رسیده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به برگزاری هفت نوروزگاه در شهرستان های شاخص این استان اشاره کرد و افزود: جشن ملی نوروزگاه به خوبی توانست جمع کثیری از مسافران نوروزی را به سوی خود جلب و به معرفی آداب و سنن مردم استان کرمان کمک شایانی کند.
او با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ غرفه سوغات و صنایع‌دستی در بخش‌ها و شهرستان‌های مختلف استان کرمان در ایام نوروز ۱۴۰۲ برپا شد، بیان کرد: در این بازارچه‌های نوروزی، انواع صنایع‌دستی و هنرهای سنتی بومی و محلی استان کرمان به ویژه گلیم، پته و مس و ... در معرض نمایش و فروش گذاشته شد.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/6960