طبیعی است که هرازگاهی احساس کنید در کار خود از نظر ذهنی متوقف شدهاید. اما به خصوص در مواقع نااطمینانی اقتصادی، زمانی که ثبات شغلی شما زیر سوال میرود، مهم است که دوباره وارد میدان شوید و بر شهرت حرفهای خود تمرکز کنید...
چگونه باید تعهد خود نسبت به کارتان را احیا کنید؟ با تعیین تعهدات شغلی خود شروع کنید. از خود بپرسید: "من میخواهم در محل کار به چه دلیلی شناخته شوم؟" شاید بخواهید بخاطر اشتیاق، مهارتهای ارتباطی عالی، قابل اطمینان بودن یا توانایی شما برای کار کردن تحت فشار شناخته شوید. اینها ممکن است مهارتهای جدیدی باشند که میخواهید یاد بگیرید، یا مهارتهایی قدیمی هستند که میخواهید آنها را دوباره خوب تنظیم کنید یا بهبود بخشید. سپس، به یک برنامه عملیاتی برای زنده کردن این مهارتها متعهد شوید. شما نیازی به ایجاد تغییرات بزرگ و گسترده ندارید - حتی تغییرات کوچک در زبان بدن، طرز فکر، ارتباطات، دید یا بهرهوریتان میتواند تاثیر قابل توجه و ماندگاری بر شهرت شما داشته باشد. در نهایت، به حل مشکلات ساده اما تاثیرگذار متعهد باشید. میزان ارزشی را که میتوانید فقط با به اشتراکگذاری یا به کار بردن دانستههای قبلیتان، به آن اضافه کنید، دست کم نگیرید. تبدیل شدن به یک حلکننده تاثیرگذار مشکلات، میتواند خیلی ساده باشد شاید فقط با نشان دادن نحوه استفاده از ابزاری که دیگران با آن ناآشنا هستند، یا عیبیابی مشکلی که مانع بهرهوری تیم شما میشود. وقتی که این مراحل بعدی را آغاز میکنید، به دنبال تایید دیگران نباشید. این سرمایهگذاری که در حرفه خود انجام میدهید، بسیار ارزشمند است.
منبع: HBR
نویسنده: اوکتاویا گوردما
مترجم: شادی آذری حمیدیان