جایی که کار خود را انجام میدهید بازتابی از هویت حرفهای شما است: در حال حاضر چه کسی هستید و میخواهید در حرفه خود چه کسی باشید؟ نشریه هاروارد بیزنس ریویو نحوه ایجاد یک فضای کاری را توضیح داده است که شما در آن بتوانید بهترینِ خودتان باشید و در حرفه خود شکوفا شوید...
ابتدا فضای خود را ارزیابی کنید. وقتی وارد آن میشوید چه احساسی دارید؟ آیا برای تسهیل بهرهوری و روابط شما در محل کار تنظیم شده است؟ آیا سفر حرفهای شما را منعکس میکند و پیشرفت گذشته و اهداف آینده شما را یادآوری میکند؟ تغییرات کوچک میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. برای مثال، میتوانید با افزودن نشانگرهای هویتی کوچک مانند جوایز، دیپلم، یا یادبودهایی که احساسات خوبی را به شما القا میکنند، فضا را شخصیسازی کنید. یا ممکن است کاربرد فضای کاری خود را تغییر دهید، حتی فضاهای ثانویه یا ثالثی را برای تکمیل کارهای خاصی که نیاز به تمرکز بیشتر یا تغییر چشمانداز دارند، اضافه کنید. اگر احساس میکنید تعاملات اجتماعی شما کم است (مخصوصاً اگر در خانه کار میکنید)، یک روز در هفته را در دفتر کار، یک فضای حرفای یا حتی یک کافه شلوغ بگذرانید. در نهایت، به یاد داشته باشید که بین فضای خانه و محل کار خود فاصله ایجاد کنید. این ضروری است که به طور فیزیکی به دیگران - و به خودتان – این پیام را منتقل کنید که روز کاری شما تمام شده است.
منبع: HBR
نویسنده: برایانا بارکر کازا
مترجم: شادی آذری حمیدیان