printlogo


ضوابط تشویقی تنظیم شد؛
نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری کرمان
نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری کرمان
کد خبر: 7343
مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت‌وسازها و نماینده تام‌الاختیار شهردار کرمان در پیگیری پرونده‌های کمیسیون ماده پنج و اداره‌کل راه‌وشهرسازی،گفت: سیاست‌های تشویقی برای تسهیل نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر کرمان، تنظیم شد...
ریحانه‌السادات تهامی‌نسب، با اشاره به مصوبه ابلاغی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، با موضوع «سیاست‌های تشویقی کالبدی متضمن نوسازی محله‌ای در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری»، افزود: در یک جلسه‌ که به‌صورت «ویدیوکنفرانس» با حضور اعضای شرکت بازآفرینی شهری ایران، اعضای کمیسیون ماده پنج، نماینده شورای اسلامی شهر کرمان و نمایندگان حوزه معاونت شهرسازی شهرداری کرمان، برگزار شد، به‌منظور رفع ابهامات احتمالی، شتاب‌بخشی و اجرای هرچه بهتر این مصوبه، هم‌اندیشی شد.
وی، با بیان اینکه برخی مشوق‌های تعیین‌شده در گروه، مشروط به تهیه طرح یکپارچه برای بلوک شهری و تصویب آن در کمیسیون ماده پنج است، ادامه داد: ضوابط تشویقی این گروه با هدف تسهیل نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری تنظیم شده است.
تهامی‌نسب افزود: تنها شرطی که برای اجرای تراکم تشویقی وجود دارد، این است که شهرداری‌، محله‌های مشمول را مشخص کند که در این راستا برای اجرای تراکم مازاد، محله‌‌های بازآفرینی شهر مشخص خواهند شد و مصوبه کمیسیون ماده پنج را دریافت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: با تعیین مشاور در حال‌حاضر، ۹۰ درصد از این برنامه برای شناسایی محله‌های بازآفرینی پیش رفته که در صورت مشخص‌شدن محله‌های مورد نظر برای طرح اجرای بازآفرینی، تراکم مازاد، به‌عنوان مشوق در نظر گرفته‌شده، و در مواردی که مصوبه کمیسیون ماده پنج را دریافت کرده‌اند، اجرایی می‌شود.
مدیر هماهنگی و نظارت بر ساخت‌وسازها و نماینده تام‌الاختیار شهردار در پیگیری پرونده‌های کمیسیون ماده پنج و اداره‌کل راه‌وشهرسازی گفت: بسته‌های تشویقی دیگر، نیاز به مصوبه کمیسیون ماده پنج ندارد و شهرداری‌ می‌تواند در محله‌های هدف بازآفرینی، راسأ اقدام کند و تسهیلات لازم را برای رونق ساخت‌و‌ساز در نظر بگیرد.
وی با بیان اینکه برنامه نوسازی واحدهای مسکونی در بافت فرسوده، یکی از ارکان نهضت ملی مسکن به شمار می‌رود، اظهار داشت: راهکار اساسی نوسازی بافت فرسوده، بر مبنای مردمی‌سازی و تشویق ساکنان بافت‌ها با مشارکت سازنده‌ها با استفاده از بسته‌های تشویقی است که توسط دولت و شهرداری‌ها تدارک دیده شده است.
به‌ گزارش کرنا،تهامی‌نسب، از نوسازی بافت فرسوده و ساخت مسکن در این بافت‌ها به‌جهت داشتن تمام خدمات زیربنایی و روبنایی، به‌عنوان بهترین روش ساخت مسکن، نام برد و گفت: مقرر است تا بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده باشد که در این خصوص شرکت بازآفرینی شهری ایران در همکاری با شهرداری‌ها و سایر ارگان‌ها و مشارکت مردم، گام‌های مهم و مؤثری برداشته است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/7343