آواتر تصویر رسمی مدل ۱۱ نسخه هارمونی خود را منتشر کرد؛
شاهکار بینظیر طراح خودروی ایرانی در چین
کد خبر: 8496
آواتر تصویر رسمی مدل ۱۱ نسخه هارمونی خود را منتشر کرد. این خودروی جدید در ۲۴ آگوست در چین عرضه خواهد شد. یکی از ویژگیهای برجسته نسخه هارمونی، برخورداری از آخرین نسل سیستمعامل هواوی هارمونی است که شامل جدیدترین سیستم رانندگی پیشرفته هواوی ADS ۲.۰ نیز میشود...
آواتر ۱۱یک SUV کوپه سایز متوسط تمام الکتریکی است که بر اساس پلت فرم EP۱ساخته شده است. نسخه دو موتوره در آگوست ۲۰۲۲و نسخه تک موتوره در مارس ۲۰۲۳عرضه شد. جدیدترین نسخه هارمونی از نظر طراحی بیرونی و اندازه، اشتراکات زیادی دارد. نادر فقیه زاده، طراح اصلی آواتر ۱۱بوده و پس از حضور درخشان در BMW، اینبار در چانگان حضور دارد. نمای خارجی بیامو سری ۶ (کد اتاق G۳۲، تولید ۲۰۱۱تا ۲۰۱۸) و همچنین کابین سری ۷ (کد اتاق G۱۱)، همگی به قلم فقیهزاده طراحی شدهاند که بدون شک، جزو زیباترین پروداکتهای بیامو در تاریخ خودروسازی این شرکت است. او متولد ۱۳۵۵در تهران و تحصیل کرده دانشگاه فورتزهایم آلمان در رشته طراحی صنعتی و طراحی حملونقل بوده و روابط گستردهای با صنعت خودرو، طراحان و مدیرانش دارد. خودروسازان زیادی از قبیل بامو، مرسدسبنز، فولکسواگن و پورشه در دوره دانشگاه خواستار جذب وی بودند، اما ایشان به دلایل مختلفی مثل حضور شخص مشهوری همچون کریس بنگل، به عنوان سر طراح دپارتمان این کمپانی در آن زمان، به شرکت بیامو روی آورد. به آواتر ۱۱برگردیم؛ در قسمت جلو، نوارهای نقرهای جدید برای تزیین اضافه شده است. علاوه بر این، کالیپرهای ترمز زرد رنگ به رینگها اضافه شده که اسپرت بودن خودرو و در عین حال چشم نواز بودن را بیشتر میکند. علاوه بر این، آواتر ۱۱هارمونی ادیشن، رنگ بدنه جدیدی را به رنگ مشکی ابسیدین با کمی چاشنی رنگ فیروزهای ارائه خواهد کرد. در داخل کابین، آواتر ادعا کرد که نسخه هارمونی، شش حالت را برای کاربران فراهم میکند: حالت استراحت، تماشای فیلم، کارائوکه، حیوان خانگی، شستشوی ماشین و حالت کوتاه مدت سرنشین خالی (یعنی خروج موقت از کابین خودرو برای انجام یک کار). علاوه بر این، سیستم کمک رانندگی هواوی ADS ۲.۰ارتقا یافته، دارای قابلیتهای ادراک، تصمیمگیری و اجرای پیشرفتهتری تحت سناریوهای سرعت بالا، رانندگی شهری و پارک خواهد بود. در حال حاضر اطلاعاتی درباره پیشرانه و جزئیات داخلی آن منتشر نشده است. برای یادآوری، مدل تک موتوره دیفرانسیل عقب آواتر ۱۱موجود در بازار، دارای حداکثر قدرت ۳۰۸اسببخاری و حداکثر گشتاور ۳۷۰نیوتنمتری است و دو برد ۶۰۰و ۷۰۵کیلومتری را ارائه میکند. شتاب ۰تا ۱۰۰کیلومتر بر ساعت آن، ۶.۶تا ۶.۹ثانیه است. مدل چهار چرخ محرک از سیستم دو موتوره DriveONE هواوی با حداکثر قدرت ۵۶۹اسببخار و حداکثر گشتاور ۶۵۰نیوتن متر بهره میبرد. شتاب ۰تا ۱۰۰کیلومتر بر ساعت آن ۳.۹۸ثانیه اعلام شده است. ظرفیت بسته باتری، ۹۰.۳۸کیلووات ساعت و ۱۱۶.۷۹کیلووات ساعت است. در سال ۲۰۱۸، آواتر به عنوان محصول مشارکت بین چانگان و NIO راه اندازی شد. بعد، NIO کنار رفت و CATL به عنوان دومین سهامدار بزرگ، جایگزین NIO شد. در حال حاضر، چانگان ۴۰.۹۹٪از سرمایه گذاری مشترک را در اختیار دارد در حالی که CATL مالک ۱۷.۱٪است. برعکس، هواوی هیچ سهمی در این سرمایه گذاری مشترک ندارد. در عوض، هوآوی تنها راهحلهای سختافزاری و نرمافزاری مختلف را برای قابلیتهای پیشرفته کمک رانندگی، اتصال و اطلاعات-سرگرمی و همچنین قطعات سختافزاری مانند موتورهای الکتریکی را عرضه میکند.