printlogo


در جنوب کرمان؛
تولید نهال به سه میلیون اصله رسید
تولید نهال به سه میلیون اصله رسید
کد خبر: 8823
به دنبال اجرای طرح مردمی کاشت نهال در سراسر کشور و آماده سازی زمینه های تولید نهال، جنوب کرمان توانسته تاکنون و در سال جاری این فرآیند را به عدد سه میلیون اصله برساند و زمینه را برای فرآیندهای بعدی مهیا کند...
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این زمینه گفت: امسال بیش از سه میلیون اصله نهال در نهالستان های جنوب کرمان تولید شد که طبق برنامه زمانبندی شده به منظور اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هم اکنون ۲ میلیون و ۵٠٠ هزار اصله نهال آماده انتقال به عرصه برای کاشت است.
قاسم رحیمی نیا توضیح داد: فاز دوم اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بعد از فاز اول که پرورش نهال بوده، آغاز شد که در این راستا در شهرستان های جیرفت، کهنوج و فاریاب ۳٠٠ هکتار چاله حفر شد و ۳٠٠ هکتار دیگر در حال آماده سازی است.
وی با اشاره به اینکه ۱۱۲ هزار هکتار عرصه برای اجرای این طرح مردمی در منطقه شناسایی شده است بر ضرورت همکاری همه دستگاه های مسئول در امر " طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت" تاکید کرد.
رحیمی نیا به منظور تسریع در روند اجرای این طرح مردمی از خیران، معادن و دستگاه‌های اجرایی که در این راستا تفاهمنامه همکاری با اداره کل دارند، خواستار همکاری شد.
وی افزود: با توجه به شروع بارندگی های پاییز نهایت بهره را می بریم و اقدام به کاشت درختان می‌کنیم.
به گزارش ایرنا، قاسمی نیا با بیان اینکه سعی می کنیم نهال های سردسیری را هم از استان های دیگر وارد کنیم ادامه داد: علاوه بر کاشت نهال در فاریاب، کهنوج و جیرفت کاشت نهال و بذرکاری در مناطق سردسیر جنوب کرمان را هم انجام می‌دهیم.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/8823