printlogo


تخصیص اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی؛
ادامه مرمت قنات جهانی گوهرریز جوپار
ادامه مرمت قنات جهانی گوهرریز جوپار
کد خبر: 9167
مدیر پایگاه میراث جهانی قنات گوهرریز جوپار از مرمت و ساماندهی پایاب ورودی این قنات با اعتباری معادل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد...
امین ماهانی افزود: علاوه بر اجرای عملیات مذکور بخشی از ورودی پایاب قنات گوهرریز جوپار نیز سنگ فرش شده است.
وی اظهار داشت: ساماندهی محوطه‌ اطراف و ورودی قنات گوهرریز جوپار برای ورود و خروج گردشگران یکی از اولویت های این پایگاه بوده که خوشبختانه در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر پایگاه میراث جهانی قنات گوهرریز جوپار تصریح کرد: ماهانه ۲۰۰ گردشگر با همکاری شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان از قنات ثبت جهانی گوهرریز جوپار بازدید می کنند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ هزار گردشگر در قالب ۲۰ تور از این قنات جهانی دیدن کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌های مختلف بر تعداد این علاقه‌مندان بیفزاییم.
ماهانی خاطرنشان کرد: شهر ییلاقی جوپار در کنار قنات گوهریز دارای جاذبه‌های طبیعی و مذهبی هم است که گردشگران می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب از این جاذبه‌ها دیدن کنند.
به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان،قنات گوهرریز در دامنه کوه‌های جوپار و ۲۸ کیلومتری جنوب غربی کرمان قرار دارد و در دوران صفویه حفر شده است و اراضی زیادی از منطقه را آبیاری می کند.
قنات گوهرریز جوپار به همراه قنات های قاسم‌آباد و اکبرآباد بم در نشست چهلم یونسکو، در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان میراثی جهانی ثبت شده است.
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/9167