printlogo


تجلیل از نیم قرن تلاش موثر معمار دانشگاه کرمان؛
گشایش موزه دائمی میرحیدر در دانشگاه شهید باهنر
گشایش موزه دائمی میرحیدر در دانشگاه شهید باهنر
کد خبر: 9690
«موزه دائمی میرحیدر» برای قدردانی و یادبود شادروان مهندس سیدمحسن میرحیدر معمار دانشگاه کرمان و از پیشکسوتان معماری معاصر ایران در دانشکده هنر و معماری دانشگاه شهید باهنر کرمان گشایش یافت....
حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه باهنر در این آیین گفت: دانشگاه شهید باهنر کرمان یک دانشگاه بزرگ است زیرا که افتخار این را داشته که بزرگانی با ارائه ایده‌ها و تفکرات خود در رشد و تعالی آن نقش‌ ایفا کنند و انشاالله ما قدر شناس زحمات این بزرگواران و ادامه دهنده راه آنها باشیم.
اکبری فرد با اشاره به اینکه شادروان مهندس سید محسن میرحیدر مدیرعامل اسبق شرکت مهندسان مشاور پیرراز و از موثرترین همکاران زنده یاد مهندس علیرضا افضلی‌پور افزود: باعث افتخار است که دانشگاه شهید باهنر کرمان میزبان موزه دائمی میرحیدر به واسطه تجلیل از نیم قرن تلاش موثر شادروان مهندس سید محسن میرحیدر در زمینه معماری و خدمات ارزنده ایشان به جامعه مهندسی دارد.
رئیس دانشگاه معین استان تصریح کرد: طراحی و احداث کتابخانه ملی ایران، سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی، بازسازی و انجام طرح توسعه حرم حضرت معصومه (س) و همچنین طراحی، نظارت و اجرای ساختمان‌های دانشگاه شهید باهنر، علوم پزشکی کرمان و بیمارستان افضلی‌پور و کارهای خیرانه از جمله افتخارات و پروژه‌های فاخر ملی شادروان مهندس سید محسن میرحیدر می‌باشد.
اکبری فرد از نگاه خیرانه بانو رجبی نیا همسر زنده یاد میرحیدر گفت و افزود: مینو رجبی‌نیا همسر شادروان مهندس سید محسن میرحیدر و خیر دانشگاه تمام دارایی خود را که شامل یک واحد آپارتمان مسکونی در کرمان و نیز یک واحد آپارتمان مسکونی در تهران را به بنیاد خیرین عام المنفعه دانشگاه شهید باهنر کرمان اهداء کرد.
گفتنی است: خانم مینو رجبی‌نیا همسر شادروان مهندس میرحیدر و از خیرین دانشگاه، به صورت مجازی در این جلسه شرکت داشت و ضمن قدردانی از همراهی، تلاش‌ها و مساعدت‌های مسئولین دانشگاه شهید باهنر کرمان در دایر نمودن موزه دائمی میرحیدر در پاسداشت شادروان مهندس سید محسن میرحیدر ابراز خرسندی کردند و امروز را یکی از بهترین لحظه‌های زندگی خود دانستند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید باهنر کرمان،در پایان ازمهندس بهمن فره‌وشی از پیشکسوتان شرکت مهندسی پیرراز، دکتر مصطفی موحدی‌نیا رئیس گروه معماری دانشگاه ومهندس بیژن شفیعی تقدیر به عمل آمد.
لازم به ذکر است: موزه دائمی میرحیدر به همت دانشکده هنر و معماری صبا، گروه مهندسی معماری و بنیاد عام المنفعه خیرین دانشگاه شهید باهنر کرمان دایر شده است.





 
لینک مطلب: http://eghtesadkerman.ir/News/item/9690