• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
معرفی ۷۶ پایانه ضبط پسته به سازمان غذا و دارو؛

ظرفیت ۸۶۰ هزار تنی در بخش فرآوری پسته

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی در حاشیه نشست کارگروه توسعه و مدرن‌سازی پایانه‌های ضبط پسته گفت: به دنبال توسعه صادرات پسته با بالاترین کیفیت در بازارهای جهانی هستیم...

«کریم ذوالفقاری» افزود: ایران دارای رتبه نخست صادرات پسته باکیفیت در جهان است و برای پایداری این رتبه باید سطح بهداشت و کیفیت را با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط همچون سازمان حفظ نباتات، سازمان غذا و دارو و سازمان استاندارد ملی ایران بالاتر ببریم.
وی تعداد واحدها و پایانه‌های ضبط پسته مکانیزه و نیمه‌مکانیزه در کشور را حدود یک هزار مورد عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۷۶ پایانه که دارای ضوابط و استانداردهای بالایی هستند را به سازمان غذا و دارو معرفی کرده‌ایم تا کنترل‌های لازم بهداشتی در مورد آنها انجام شود.
ذوالفقاری ادامه داد: کل ظرفیت این یک هزار واحد پایانه ضبط پسته نزدیک به ۸۶۰ هزار تن است درحالی که تولید کشور بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن پسته خشک در سال می‌باشد.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی میزان صادرات پسته خشک با اتحادیه اروپا را یک دهم ظرفیت فرآوری کشور عنوان کرد.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی بر استاندارد بودن شرایط هر یک از واحدها و پایانه‌های ضبط پسته که عملیات پوست‌کنی و خشک کردن روی پسته سبز را انجام می‌دهند، تاکید و اظهار امیدواری کرد: روزی برسد که تمام یک هزار واحد و پایانه ضبط پسته موجود در کشور دارای شرایط بالای استاندارد شوند.
به گزارش ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، ذوالفقاری نحوه تولید باغات، شرایط آب و هوایی، حمل و نقل، نگهداری بعد از عملیات خشک کردن و فرآوری پسته، بسته‌بندی، شرایط نگهداری پس از خروج از کشور از جمله در انبارها، کانتینرها و کشتی‌های حمل مواد غذایی را از عوامل موثر در کیفیت بالای این محصول برشمرد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10442
اخبار مرتبط
نظرات شما