• جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024

  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024
در ستاد رفع موانع تولید شهرستان رفسنجان مطرح شد؛

۴۰ واحد راکد رفسنجان گرفتار موانع بانکی

فرماندار رفسنجان گفت: ۲۰۰ واحد صنعتی در شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۴۰ مورد راکد و با موانعی از جمله بانک و ... مواجه هستند که باید با راهکارهای موثر این واحدها را فعال کرد تا ضمن درآمدزایی، اشتغال هم رونق بگیرد...

حسین رضایی در ستاد رفع موانع تولید شهرستان رفسنجان با حضور دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، اظهار کرد: اقتصاد رفسنجان بر پایه کشاورزی است و وجود ۸۰ هزار هکتار باغ پسته که توسط ۴۰ هزار بهره‌بردار ایجاد شده و ۲۵ درصد باغ های پسته کشور را شامل می‌شود، گواه بر این موضوع است.
وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهرستان از کشاورزی ارتزاق می‌کنند و کسب درآمد دارند، ادامه داد: به طور میانگین سالانه نزدیک به ۴۰ هزار تن تولید پسته از رفسنجان صورت می‌گرفت که سال‌های اخیر با خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی مواجه شده است.
 رضایی تصریح کرد: در مجموع می‌توان گفت تاکنون ۵۰۰ هزار تن پسته از رفسنجان به کشورهای خارجی صادر شده و البته طی ۱۲ سال گذشته با صادرات این محصول ارزآوری سه و نیم میلیارد دلار نصیب کشور شده است.
فرماندار رفسنجان بیان کرد: همچنین این شهرستان در تولید شیر و مرغ حرف برای گفتن دارد، به طوری که ۳۵ درصد مرغ استان کرمان در رفسنجان تولید و روانه بازارهای استانی می‌شود و نیز روزانه از ۵۰ تن شیر تولیدی ۳۰ تن شیر مازاد است که به شهرستان‌های اطراف ارسال می‌شود.
وی به حوزه صنعت شهرستان پرداخت و افزود: پایداری صنعت در رفسنجان نسبت به بقیه شهرستان‌های استان کرمان بیشتر است و با وجود ۲۰۰ واحد صنعتی اما ۴۰ مورد راکد، نیمه تعطیل و تعطیل هستند و با موانعی نظیر مقررات بانکی مواجه شدند.
رضایی ادامه داد: به کمک انجمن کارآفرینان شهرستان جلساتی را با حضور استاندار کرمان در رفسنجان برگزار کردیم که در آن مسائل مهم حوزه صنعت بررسی و درصد زیادی از مشکلات حل و فصل شد.
به گزارش ایسنا،فرماندار رفسنجان اضافه کرد: همچنین شورای کشاورزی را برگزار می‌کنیم و در آن به مسئله گاز و برق صنایع شهرستان که در زمستان با قطعی گاز و در تابستان با قطعی برق مواجه می‌شوند، رسیدگی می‌کنیم تا این واحدها با صدمه کمتری به امر تولید بپردازند و تولید مختل نشود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10040
اخبار مرتبط
نظرات شما