• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
ایده­‌های ارزشمند؛

درس‌های بازاریابی که می‌توان از دیزنی آموخت

برای استارت‌آپ‌هایی که درتلاش برای جلب توجه مشتریان و ایجاد اعتبار در دنیای تجاری پرشتاب امروز هستند، بازاریابی شرکت دیزنی می‌تواند چند درس ارزشمند داشته باشد...

آیا تابحال جادوی دنیای دیزنی را تجربه کرده‌­اید؟ تمام مفهوم این پارک تفریحی براساس کلمات مشهور والت دیزنی است؛ "اگر می‌توانید رویای چیزی را داشته باشید، پس می‌­توانید آن را انجام دهید".
کارآفرینی نیز به مفهوم دنبال کردن یک رویا، حل کردن یک مشکل و تغییر جهان است. اما واقعیت این است که سفر از ایده پردازی به موفقیت کار آسانی نیست، به خصوص زمانی که نوبت به بازاریابی و جلب توجه مشتریان و خرید محصول‌تان می‌رسد. بااینحال، می‌­توان ایده­‌های ارزشمندی را از استراتژی‌­های اثبات شده این شرکت درباره نحوه جلب توجه مشتریان و ایجاد یک اثر ماندگار آموخت.
هیجان حضور در پارک دیزنی و دیدار با شخصیت­‌های کارتونی از نزدیک می‌تواند نه‌تنها برای کودکان بلکه برای بزرگسالان تجربه‌ای ماندگار  باشد. اما سوال اینجاست که این شرکت چگونه توانسته است دنیایی از رویاها، ماجراجویی‌­ها و جادو را بگیرد و آنها را به واقعیت تبدیل کند؛ تجربه هیجان انگیزی که به‌­نظر می‌­رسد مردم از آن سیر نمی­‌شوند.
هنر ارتباط با مشتری
شرکت دیزنی روی هنر برقراری ارتباط با مخاطبان خود را از طریق فرآیند "شناختن، علاقه، اعتماد" تسلط پیدا کرده است. این فرآیند تماما درباره ایجاد رابطه با مشتریان آینده، شناساندن خود به آنها، ایجاد علاقه و در نهایت اعتماد به شرکت، برند و راه حل خیلی پیش از این است که فروش حتی اتفاق بیفتد.
بسیاری از ما فیلم‌های والت دیزنی را تماشا کرده‌ایم و این به نوبه خود می­‌تواند ما را به احتمال زیاد پذیرا کند، و حتی در زمان فرا رسیدن زمان خرید، برند را دوست داشته باشیم، به آن اعتماد کنیم و شروع به خرید کنیم. در اینجا چند راه وجود دارد که استارت آپ‌ها می­‌توانند از تاکتیک‌­های دیزنی در بازاریابی خود استفاده کنند.
داستان سرایی مسحورکننده
شرکت دیزنی به خاطر داستان سرایی گیرای خود شناخته شده است. دیزنی از طریق انتقال آنها به دنیایی متفاوت تجربه‌­ای جذاب برای مهمانان خود فراهم می‌­کنند. این شرکت چه از طریق فیلم‌، پارک‌های تفریحی یا کالاهای تجاری، داستانی را تعریف می‌کند که با مخاطبانش ارتباط برقرار می­‌کند.
بنابراین، یک درس این است که در استارتاپ خود، داستان شرکت و محصول خود را از طریق پست‌­های رسانه‌‌‌های اجتماعی، پادکست‌­، وب سایت خود و تماس با مشتریان به اشتراک بگذارید. روی دردهای مشترک و آرمان­‌ها برای راه حل تمرکز کنید. اگر می‌­توانید، آن­ها را وادارید تا درباره خواسته­‌های خود در مورد چگونگی راه حل صحبت کنند. به این ترتیب، آنها احساس می­‌کنند که بیشتر درگیر ماموریت شما هستند و با آن آشنا می‌شوند. هنگامی که در "یک فصل احساسی" قرار گرفتید، رابطه، علاقه و اعتماد قوی‌­تر شده و از فروش حمایت می­‌شود.
توجه به جزئیات
دیزنی به خاطر توجه به جزئیات شهرت دارد. این شرکت از طراحی پارک‌­های تفریحی تا ریزترین جزئیات در کالاهای خود تضمین می‌کند که همه چیز عالی است. این توجه به جزئیات حس شگفتی و همچنین حرفه‌­ای بودن بالا را در مهمانان ایجاد می‌کند.
استارت­ آپ‌­هایی که به نقاط تماس خود با مشتریان توجه می‌کنند و تضمین می‌کنند که از لحاظ کلی و بصری هم­‌راستا هستند حرفه‌­ای‌تر به­‌نظر می‌­رسند، بیشتر مورد اعتماد هستند و با شناخت و ایجاد علاقه در میان مشتریان آینده خود برتری پیدا می­‌کنند. جزئیات می­‌تواند تفاوت بزرگی در ایجاد یک تجربه مثبت برای مشتریان شما ایجاد کند، و می‌تواند شامل طراحی وبسایت، بسته بندی، محصولات، مکاتبات با ایمیل یا حتی نحوه تعامل کارکنان شما با مشتریان و به خاطر سپردن نام آنها یا حتی ذکر تعاملات قبلی باشد.
ارتباط عاطفی
دیزنی قدرت ارتباطات عاطفی را درک کرده است. آنها تجربیاتی ایجاد می‌کنند که سبب می‌شود مهمانان احساس شادی، نوستالژی و الهام داشته باشند. این ارتباط عاطفی همان چیزی است که سبب می‌شود آنها عاشق دیزنی باشند و بخواهند بیشتر به آنجا بروند.
بنابراین ایجاد یک ارتباط عاطفی با مشتریان می‌تواند به ایجاد وفاداری و اعتماد و بازگشت آنها کمک کند. این ارتباط می­‌تواند از راه‌هایی چون فرستادن هدیه در تاریخ‌های خاص؛ کمپین‌­های الهام بخش در رسانه­‌های اجتماعی؛ تماس‌­های خدمات مشتری دلسوزانه و دقیق صورت گیرد
به گزارش اکوایران،کارآفرینان می‌توانند با گنجاندن این نکات در استراتژی بازاریابی خود بهتر با مشتریان ارتباط برقرار کنند و تجربه‌­ای مثبت و به یاد ماندنی برای آنها ایجاد کنند. نکته کلیدی ایجاد تجربه‌­ای منحصربه‌­فرد و اصیل است که ارزش­‌های برند آنها را منعکس می‌کند و با بازار هدف‌شان ارتباط برقرار کند.
بگذارید شما را بشناسند، دوست داشته باشند و اعتماد کنند؛ جادو به دنبال آن خواهد آمد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/10381
اخبار مرتبط
نظرات شما