• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
با مشارکت شرکت مس انجام شده است

تامین مالی ۱۵۰۰ میلیاردتومانی خسارت پسته‌کاران

استاندار کرمان با اشاره به هماهنگی ها با شرکت مس برای تامین اعتبار جبران خسارت پسته کاران این استان گفت: بانک کشاورزی در شهرستان های کرمان، سیرجان، شهربابک، رفسنجان و انار به منظور پرداخت وام به باغداران حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین مالی شده است...

محمدمهدی فداکار در هشتادمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با موضوع پیگیری مسائل مربوط به سرمازدگی درختان پسته، افزود: برای جبران خسارت و غرامت‌ ناشی از سرمازدگی چندین نامه به نهاد ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور نوشته‌ایموی اظهار داشت: کار جبران خسارت‌ها از منظر همه ما تمام شده و تنها سازمان برنامه و بودجه باید آن را به نتیجه برساند.
فداکار ادامه داد: جهاد کشاورزی برآورد خسارت را انجام داده و به تایید ستاد بحران در وزارت کشور رسیده؛ ادامه کار اکنون در دست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استاستاندار کرمان با بیان اینکه ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار صندوق خسارت تامین مالی نشده است، گفت: این مساله باید تعیین تکلیف شود.
وی تصریح کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی کشاورزی، ۱۰ برابر بودجه عمرانی استان کرمان است که زندگی تعداد زیادی از خانواده‌ها را تحت تاثیر قرار داده استفداکار افزود: نسخه واحد مورد تایید جهاد کشاورزی برای مقابله با سرمازدگی باغ‌های پسته با کمک اتاق بازرگانی و دانش‌بنیان‌ها تهیه شود.
وی با اشاره به تفاوت روش‌های مقابله با سرمازدگی در بین باغداران ابراز داشت: نسخه واحد مورد تایید جهاد کشاورزی در مقابله با سرمازدگی برای باغ‌های پسته با کمک اتاق بازرگانی و دانش‌بنیان‌ها تهیه شود و از طرق مختلف در اختیار کشاورزان جهت آموزش قرار گیرد.
استاندار کرمان با اشاره به اینکه در برخی نقاط کشاورزی استان کرمان، ایستگاه هواشناسی نداریم افزود: قرار شده ایستگاه‌های هواشناسی در چند نقطه استان نصب شوندوی تاکید کرد: با مصوبه شورای تامین استان مقرر شد بانک‌ها تا تعیین تکلیف امهال وام‌ها، با کشاورزان مراعات کنند.
به گزارش ایرنا اواخر سال گذشته و اوایل امسال یکبار باغ های استان کرمان بویژه پسته کاران درگیر خسارت سرمازدگی شدند و پس از آن در تابستان شاهد خسارت سیل بودنداین خسارت ها در شرایطی رقم خورده که غیر از اعتبارات دولتی، بیمه نیز خسارت چندانی به کشاورزان استان کرمان پرداخت نکرده و این رویکرد بیمه ها نیز خبرساز بوده است.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/5857
اخبار مرتبط
نظرات شما