• جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024

  • جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 17 May 2024
با کاربری گردشگری؛

خانه ایرانمنش بافت به مزایده می‌رود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با به آخرین خانه تاریخی ایرانمنش در شهرستان بافت گفت: اکنون این بنا با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در حال مرمت است که تا هفته آینده به مزایده گذاشته خواهد شد...

فریدون فعالی در حاشیه سفر به شهرستان بافت اظهار داشت: این خانه با کاربری گردشگری و با عنوان مجموعه پذیرایی و اقامتی به مزایده گذاشته خواهد شد.
خانه ایرانمنش مربوط به دوره پهلوی سال ۱۳۸۲ به ثبت ملی رسید و شامل فضاهایی نظیر سه دری، ایوان(تالار)، صندوق خانه، مطبخ، غله خانه و اصطبل و غیره است.
مدیرکل میراث فرهنگی کرمان همچنین اظهارداشت: ۴۰ میلیارد اعتبار شامل ۱۰ میلیارد ریال از محل سفر رییس جمهور و ۳۰ میلیارد اعتبار ملی برای توسعه زیرساخت‌های صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بافت اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: ۱۰ خانه خلاق صنایع‌دستی در استان راه اندازی می شود که یکی از آنها با اعتبار یک میلیارد تومان از مصوبات سفر رییس جمهور در شهرستان بافت ایجاد خواهد شد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: به زودی مبلغ یک میلیارد تومان برای بازسازی قلعه تاریخی زهرا خانم دشتاب و ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری بخش خبر (khabr) اختصاص می‌یابد.
فعالی همچنین با اشاره به برنامه ساخت هتل چهار ستاره شهر بافت خاطرنشان کرد: در سفر به بافت مقرر شد سوله موقوفه حسینیه بازار تاریخی شهرستان بافت نیز برای راه‌اندازی بازارچه صنایع‌دستی تجهیز شود.
به گزارش ایرنا،شهرستان بافت در فاصله ۱۶۵ کیلومتری جنوب غرب مرکز استان کرمان قرار دارد که از مرتفع‌ترین و خوش آب و هواترین مناطق استان محسوب می شود و دارای مکان های گردشگری و مناظر طبیعی خوش آب و هوای فراوانی است.
غار شب پره، آبشار سه کاسه و بنگان، قلعه های تاریخی دشتاب و کرد علی، منطقه حفاظت شده روچون، پارک ملی خبر و تپه باستانی یحیی از مهمترین مناطق تاریخی و طبیعی بافت محسوب می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/7909
اخبار مرتبط
نظرات شما