• جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024

  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024
میراث فرهنگی رفسنجان خبر داد

راه‌اندازی موزه ملی پسته در حال بررسی است

میراث فرهنگی رفسنجان ضمن اشاره به مرمت درحال انجام خانه-باغ میزانی در این شهرستان گفت: این بنای تاریخی مربوط به پهلوی اول از گزینه‌های پیشنهاد شده برای راه‌اندازی موزه ملی پسته بوده که این موضوع در حال بررسی است...

موقوفه حاج میرزا میزانی واقع در روستای حمید آباد رفسنجان متشکل از یک منزل و باغ پسته است که سال ۱۳۴۴ وقف شده و به تولیت استانداری کرمان در آمده است.
آنطور که روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان اعلام کرده، عملیات مرمتی خانه باغ میزانی حمید آباد با اعتبار سه میلیارد ریال از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
حسن حسینی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رفسنجان گفته است: در این عملیات مرمتی فعالیت‌هایی همچون آواربرداری، خاک‌برداری، سقف پوشی، اندود کاه گل و غیره انجام می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: قدمت این بنای تاریخی با پنج هکتار مساحت به دوره پهلوی اول باز می‌گردد و از اماکن تاریخی جذاب برای بازدید مردم و گردشگران است.
به گزارش ایرنا، شهرستان رفسنجان بافت تاریخی ارزشمند و میراث فرهنگی و تاریخی فراوانی دارد، خانه حاج آقا علی (بزرگ‌ترین خانه خشتی جهان)، بادگیر معین، حصار قدیم رفسنجان، کاروانسرای کبوترخان، و بازار تاریخی رفسنجان. دره راگه، درخت پسته کهنسال روستای اودرج با قدمت بیش از یک هزار سال و غار میرزا از جمله جاذبه های تاریخی و طبیعی رفسنجان محسوب می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8222
اخبار مرتبط
نظرات شما