• شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024

  • شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 27 April 2024
جاه‌طلبی بزرگ بن‌سلمان در حوزه گردشگری؛

جذب70 میلیون توریست تا 2030

برای سال‌ها عربستان سعودی دارای اقتصادی وابسته به نفت بوده، اما مقامات این کشور قصد دارند این وابستگی را کاهش دهند؛ از این رو، افزایش قابل توجه ظرفیت گردشگری تا سال 2030 به یکی از اهداف مهم این کشور تبدیل شده است...

عربستان سعودی که هدفش تا سال 2030 را جذب 70 میلیون گردشگر بین‌المللی در هر سال عنوان کرده، به برنامه 800 میلیارد دلاری خود برای تبدیل شدن به قطب گردشگری و یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان سرعت بخشیده است.
به نوشته بلومبرگ، وزیر گردشگری عربستان اعلام کرده هدف پیشین این کشور برای جذب گردشگر که 50 میلیون نفر در هر سال بود، اکنون ارتقا پیدا کرده و به 70 میلیون گردشگر رسیده است. همچنین تعداد گردشگران این کشور تا پایان سال 2023 به 25 تا 30 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.
طبق اعلام وزیر گردشگری عربستان، جذب 70 میلیون گردشگر برای سال 2030 یک هدف بسیار منطقی است چراکه سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای ساخت مناطق گردشگری بیشتر در حال انجام است و با ایجاد یک شرکت هواپیمایی جدید، ظرفیت ورود مسافران به داخل عربستان افزایش خواهد یافت.
عربستان سعودی که تا سال 2019 به غیر از زائران مسلمان، گردشگران زیادی نداشت، با انجام سرمایهگذاری‌های گسترده در حال ساخت هتل‌ها و مناطق تفریحی بسیاری در امتداد سواحل دریای سرخ است.
این کشور همچنین در حال توسعه اماکن تاریخی است که به عنوان خانه اجدادی خاندان حاکم سعودی در نظر گرفته می‌شوند.
جذب گردشگران بیشتر در عربستان بخشی از برنامه محمد بن سلمان،‌ ولیعهد سعودی، است که قصد دارد اقتصاد 1/1 تریلیون دلاری این کشور را که وابستگی شدیدی به نفت دارد، متحول کند.
ولیعهد سعودی خواهان آن است که تا سال 2030 میلادی 10 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور به گردشگری اختصاص پیدا کند؛‌ اتفاقی که باعث می‌شود عربستان به غیر از نفت،‌ از گردشگری نیز درآمد بالایی پیدا کند.
وزارت گردشگری عربستان همچنین هدف تعداد سفرهای توریستی برای سال 2030 را تغییر داده و تعداد این سفرها را که شامل گردشگران داخلی و خارجی می‌شود، از 100 میلیون به 150 میلیون سفر افزایش داده است.
این کشور همچنین روز چهارشنبه (5 شهریور) میزبان مراسم سازمان ملل متحد برای گرامیداشت روز جهانی گردشگری بود. از سوی دیگر،‌ وزیر گردشگری اسرائیل هم در این رویداد شرکت داشت تا به بلندپایه‌ترین مقام اسرائیل تبدیل شود که تاکنون در عربستان حضور پیدا کرده است. در سال گذشته میلادی،‌ شهروندان اسرائیل از حضور در مراسم روز جهانی گردشگری در عربستان محروم شده بودند.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8856
اخبار مرتبط
نظرات شما