• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
جیتکس 2023؛

دو هفته تا بزرگ‌ترین رویداد فنّاوری دنیا

شش هزار شرکت از 170 کشور دنیا کمتر از دو هفتهٔ آینده در مرکز تجارت جهانی دبی و کمی آن‌طرف‌تر از ما دور هم جمع می‌شوند تا آخرین تحولات بلاک‌چین، رمزارزها، هوش مصنوعی، شهرسازی، فناوری ارتباطات و سایر فنّاوری‌های روز دنیا را بررسی کنند...

همچنین بیش از 1400 سخنران در همایش‌های مختلف از آخرین روش‌های خلاقانهٔ خود در حل مسائل گوناگون خواهند گفت.
امسال هم رویداد جیتکس گلوبال به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فناوری جهان در سال 2023 برای چهل و سومین بار در دبی برپا خواهد شد. اینجا شرکت‌ها، مخترعان، تحلیلگران، محققان و توسعه‌دهندگان گرد هم می‌آیند و خلاق‌ترین ذهن‌ها برای ارتقای تجارت، اقتصاد و فرهنگ، از طریق قدرت ارتباط مستقیم با یکدیگر مشارکت می‌کنند.
 2023؛ سال تصور کاربرد هوش مصنوعی در همه چیز
"تصور کاربرد هوش مصنوعی در همه چیز" این شعار اصلی نمایشگاه امسال است. باتوجه‌به پیشرفت‌های پر سروصدای هوش مصنوعی در سال 2023 بعید به نظر می‌رسید سیاست‌گذاران و برگزارکنندگان رویداد تمایلی به پرداختن به آن نداشته باشند. این فناوری که به گفتهٔ کارشناسان در حال حاضر چندین برابر هوش انسانی قدرتمند شده است توانایی بهبود بسیاری از فرایندهای قدیمی را در بیشتر صنایع دارد. البته بررسی مخاطرات فناوری‌های جدید موضوعی است که در همین رویداد موردبحث قرار خواهد گرفت.
 جدیدترین محصولات و خدمات در حوزه‌های هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی (NLP)، هوش مصنوعی جامع (AGI)، شبکه عصبی مصنوعی و رباتیک توسط 3500 شرکت و استارتاپ عرضه شده و مهم‌ترین دیدگاه‌ها، بازخوردها و پیش‌بینی‌ها در مورد پیشرفت و کاربردهای هوش مصنوعی طی 500 ساعت مناظره مطرح می‌گردد.
کمتر از دو هفته تا شروع
جیتکس (Gulf Information Technology Exhibition) قرار است امسال در تاریخ ۱۶ الی ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ (مصادف با ۲۴ الی ۲۸ مهر ۱۴۰۲) در مرکز تجارت جهانی شهر دبی امارات متحده عربی برگزار شود. جیتکس امسال میزبان رویدادهای مشترک دیگری است که از تاریخ 15 الی 18 اکتبر (مصادف با 23 الی 26 مهر) در بندر دبی برگزار خواهند شد. رویدادهای مشترکِ Expand North Star - Fintech Surge - Future Blockchain Summit و Marketing Mania که تنها بخشی از رویدادهای مشترکِ برنامه‌ریزی شده هستند و به‌نوعی تمامی آن‌ها به بلاک‌چین و رمزارزها می‌پردازند. در واقع شرکت‌هایی که به فناوری بلاک‌چین مرتبط هستند یا دراین‌خصوص خدماتی ارائه می‌دهند را می‌توان در تمامی رویدادهای مشترک و حتی در رویداد اصلی پیدا کرد. البته لازم به یادآوری است رویداد "آینده بلاک‌چین" به‌صورت تخصصی میزبان شرکت‌ها و علاقه‌مندان خواهد بود.
آمار شرکت‌کنندگان تا این لحظه
بر اساس بررسی آخرین آمار منتشر شده در وبسایت رسمی رویداد جیتکس، در حدود 6000 شرکت از بیش از 170 کشور در این رویداد حضور دارند. از آمارهای دیگر می‌توان به برگزاری 40 کارگاه، پخش بیش از 800 ساعت محتوا، سخنرانی بیش از 1400 کارشناس و حضور نزدیک به 170.000 نفر از مدیران ارشد و تاجران بزرگ اشاره کرد. در اینجا بررسی آمار شرکت‌کنندگان در نورث استار (Expand North Star) بزرگ‌ترین رویداد جهانی برای استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران خالی از اهمیت نیست. در این رویداد نیز بیش از 1800 غرفه‌دار، 900 سرمایه‌گذار، 250 سخنران از 100 کشور و در 8 استیج پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.
رویداد آیندهٔ بلاک‌چین
این اجلاس سالانه، توسط دولت دبی از سال 2018 و باهدف گرد هم آوردن رهبران فکری، استارتاپ‌ها و سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شد. این رویداد تا کنون میزبان نام‌آشناترین چهره‌ها در حوزهٔ ارزهای دیجیتال همچون چانگ پنگ ژائو مدیر بایننس و تون وِیز بوده است. در این گردهمایی در مورد آینده بلاک‌چین، امور مالی غیرمتمرکز (دیفای)، وب 3، متاورس، بازی، قانون‌گذاری رمزارزها و بسیاری موارد دیگر صحبت می‌شود و شرکت‌ها آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش می‌گذارند. جالب‌توجه است که امسال زیرساخت برگزاری این رویداد به دلیل انتقال به بندر دبی نسبت به سال‌های گذشته گسترش چشمگیری داشته است.
 بر اساس آخرین بررسی‌ها، وبسایت رسمی رویدادِ آیندهٔ بلاک‌چین اعلام کرده است تا کنون بیش از 130 غرفه‌دار، 200 سخنران و 1000 سرمایه‌گذار در 3 استیج خود را برای شرکت در این نمایشگاه آماده می‌کنند.
حامیان مالی جیتکس 2023
تحقیق در مورد حامیان مالی یک رویداد همواره یکی از راه‌های پی‌بردن به وسعت و اهمیت رسانه‌ای آن است. در فهرست حامیان مالی جیتکس امسال نیز نام‌های بزرگ و آشنایی به چشم می‌خورند. شرکت‌های زیر از جمله حامیان رویداد آیندهٔ بلاک‌چین هستند:
وان اینچ (1inch)
بینگ ایکس (BingX)
بایننس (Binance)
بیت گت (Bitget)
سیرکل (Circle)
فایِربلاکس (Fireblocks)
بیت گو (BitGo)
سوی (Sui)
نگاهی کوتاه به آمارهای سال گذشته
به گزارش اکوایران،چهل و دومین دورهٔ رویدادِ جیتکس در اکتبر 2022 میزبان بیش از 5000 شرکت و بیش از 170.000 شرکت‌کننده از 176 کشور بود که در فضای نمایشگاهی به وسعت 33 زمین فوتبال برگزار شد. بنا بر اعلام مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) کل درآمد حاصل از برگزاری این رویداد برای دولت امارات متحده عربی 2.6 میلیارد درهم برابر با 698 میلیون دلار بود که نسبت به سال 2021 یک رکورد محسوب می‌شود.
 بسیاری از کارشناسان باتوجه‌به گسترش زیرساختِ برگزاری معتقدند رکوردهای سال 2023 فراتر از سال گذشته خواهد بود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/8922
اخبار مرتبط
نظرات شما