• جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024

  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024
جمعه ۲۸ مهرماه؛

جشنواره انار در خنامان رفسنجان برگزار می‌شود

فرماندار رفسنجان از برگزاری جشنواره "انار" و مشتقات آن در قطب تولید شهرستان یعنی دهستان خنامان در روز جمعه ۲۸ مهرماه جاری خبر داد...

حسین رضایی در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره "انار" و مشتقات آن در قطب تولید آن یعنی دهستان خنامان از توابع بخش مرکزی رفسنجان قرار است روز جمعه ۲۸ مهرماه جاری با برنامه‌های متنوع برگزار و بیش از ۳۰ غرفه از عرضه محصولات کشاورزی شامل انار، بادام، به و تولیدی‌های زنان این منطقه دایر شود.
وی بیان کرد: در این جشنواره زنان روستایی با عرضه محصولاتی مانند رب انار و انواع غذاهایی که با انار طبخ می‌شوند و نیز غذاها و صنایع دستی تولیدی، هنر خودشان را به گردشگران و بازدیدکنندگان نشان می‌دهند.
رضایی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی فرهنگ و ظرفیت‌های کشاورزی و قابلیت‌های گردشگری منطقه عنوان و اظهار کرد: در این دهستان که شامل روستاهای کاخ، رئیس آباد، خنامان، ۱۲ امام، چاروک، ارجاسب، گلوسالار، علی آباد و روکرد است، بیش از ۱۰۰ هکتار سطح زیرکشت پسته، انار و انواع درختان میوه مانند زردآلو، بادام و گردو، سیب و به، انگور، عناب و گیاهان دارویی نظیر گل گاوزبان، زعفران، گل محمدی و ... وجود دارد.
فرماندار رفسنجان بیان کرد: امسال پیش‌بینی شده از باغات این منطقه بالای ۷۰ تن میوه انار برداشت و روانه بازار شود.
وی به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری دهستان خنامان نیز اشاره کرد و افزود: در این منطقه امامزاده شاه چهلتن، درختان کهنسال پسته، دو قلعه تاریخی، برج و حمام تاریخی وجود دارد که می تواند زمینه‌ساز بهره‌مندی از صنعت گردشگری این منطقه باشد.
به گزارش ایسنا،رضایی ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های متنوع شامل عرضه انار و مشتقات آن، نمایشگاه سوغات و صنایع دستی، برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری برای آشنایی شهروندان با میراث فرهنگی، تولیدات هنری و صنایع دستی نقاط مختلف خنامان تدارک دیده شده است.
وی گفت: این جشنواره با هماهنگی ادارات میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، شورای اسلامی و دهیاری دهستان خنامان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار خواهد شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9075
اخبار مرتبط
نظرات شما