• پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024

  • پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 09 May 2024
با اعتباری معادل ۱۴ میلیارد ریال؛

سه بنای تاریخی جنوب کرمان مرمت می شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: سه بنای تاریخی جنوب این استان با اعتباری معادل ۱۴ میلیارد ریال در حال مرمت است...

سعید شاهرخی افزود: این سه بنای تاریخی شامل قلعه گلاشکرد در شهرستان فاریاب، مدرسه قدیمی دولت‌آباد اسفندقه و مقبره سالاررضا عنبرآباد جیرفت می‌شود که قدمت آنها به دوره پهلوی اول، دوره صفوی و بعد از آن باز می‌گردد.
وی اظهار داشت: بیشترین اعتبار مرمتی به قلعه گلاشکرد تخصیص یافته که برابر ۱۱ میلیارد ریال است و برای ادامه‌دار شدن این عملیات به اعتبار زیادی نیاز است.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: در قلعه گلاشکرد عملیات خاک‌برداری درگاه ورودی انجام شده و در حال حاضر مرمت حصار غربی در در حال اجرا است.
به گزارش ایرنا ، وی تصریح کرد: اندود پشت بام مدرسه قدیمی دولت‌آباد نیز به اتمام رسیده و ازاره آجری (سنگی که پیرامون ساختمان و در پای دیوار نصب می‌شود سنگ مثنی یا سنگ ازاره ساختمان گفته می‌شود، نام دیگر آن سنگ تیشه‌است.) آن در دست اقدام است و به زودی تجهیز کارگاه مرمت پشت بام بنای مقبره سالار رضا انجام شده و آجر فرش زیرگنبد نیز در ادامه اجرا می‌شود.
شاهرخی خاطرنشان کرد: عملیات مرمت و احیای قلعه کهنوج و منوجان با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد ریال به زودی آغاز می‌شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9562
اخبار مرتبط
نظرات شما