• جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024

  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 03 May 2024
رییس اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرستان خبر داد؛

تاسیسات گردشگری رفسنجان استانداردسازی شد

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رفسنجان گفت: تمام تاسیسات گردشگری این شهرستان با همکاری بخش خصوصی استانداردسازی شد...

حسن حسینی افزود: این تاسیسات گردشگری شامل مراکز اقامتی همچون هتل، مهمانپذیر و اقامتگاه‌های سنتی و واحدهای پذیرایی نیز مانند سفره خانه‌ها و رستوران‌های بین راهی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف ارتقای خدمات کمی و کیفی تاسیسات گردشگری اجرا شده است بیان کرد: واحدهایی که در فرآیند استانداردسازی قرار می‌گیرند گواهی‌نامه کیفیت سه ساله دریافت می‌کنند.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان افزود: تاکنون ۲۰ واحد اقامتی و پذیرایی در این شهرستان گواهی‌نامه کیفیت خدمات دریافت کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، حسینی با اشاره به اینکه رفسنجان اولین شهرستانی بوده که این فرایند در آن به اتمام رسانده است خاطرنشان کرد: استانداردسازی منجر به درجه بندی واحدهای گردشگری و دریافت نرخ‌نامه مصوب می‌شود.
رفسنجان از شهرهای مهم و باسابقه تمدنی شمال استان کرمان محسوب می شود که بزرگترین خانه خشتی جهان (خانه حاج آقاعلی)، دره راگه، روستای تاریخی و گردشگری اودرج، تپه های شنی صفائیه و غیره از مهمترین جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان محسوب می شود.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9670
اخبار مرتبط
نظرات شما