• یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024

  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ -
  • 28 April 2024
فعالیت ۴۴۲ واحد فناور در استان کرمان؛

تنها یک‌ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان،کرمانی هستند

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان گفت: کرمان در سطح کشور چهار درصد جمعیت دانشجویان و اساتید را دارد اما تنها یک درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را داریم...

حسین کاظمی در مراسم هفته پژوهش در رفسنجان اظهار کرد: ۴۴۲ واحد فناور در استان کرمان داریم که ۱۶۵ واحد آن در رفسنجان است و می‌توان گفت رفسنجان تعهد و مسئولیت خود را نسبت به شرکت‌های فناور ایفا کرده و در جایگاه بسیار خوبی است.
وی افزود: استان کرمان در سطح کشور چهار درصد جمعیت دانشجویان و اساتید را دارد اما تنها یک درصد شرکت‌های دانش‌بنیان را داریم، یعنی چهار برابر در استان باید رشد کنیم تا به متوسط کشوری برسیم و رتبه استان از ۲۶ به اوسط جدول شاخص‌های فناوری برسد.
کاظمی ادامه داد: اگر بخواهیم تا آخر سال‌های برنامه هفتم به متوسط کشوری دست پیدا کنیم، باید ۱۶ برابر رشد و فعالیت در زمینه فناوری داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد اقتصاد رفسنجان وابسته به پسته و مس است، گفت: در حوزه کشاورزی بحران‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد اقتصاد شهرستان آسیب‌پذیر است و باید مسئولان شهرستان برای پایداری اقتصاد راه‌حلی پیدا کنند. لازمه اقتصاد پایدار در رفسنجان توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و نوآور و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری است.
در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان نیز اظهار کرد: کشور ‌دنبال تحول در زمینه‌های مختلف است که این مسیر از دانشگاه و از طریق علم می‌گذرد زیرا کشورهای دیگر که جایگاهی دارند پایه‌های علمی و فناوری خود را قوی کرده‌اند.
رضا رنجبرکریمی افزود: برای اینکه این دغدغه و مشکلات را نداشته باشیم باید یک حرکت نو و جدید آغاز کنیم.
وی با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه در هر سازمانی نیروی انسانی آن است که باعث تحول می‌شود، بیان کرد: در حال حاضر باید دید پروژه‌های تحقیقاتی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود، چقدر در کشور هدفمند هستند. زیرا دیگر مانند گذشته نیست باید اثر بخشی هر تحقیق در جامعه مشخص باشد و اگر هیچ اثربخشی ندارد، آن را تغییر داد.
به گزارش ایسنا، در پایان مراسم از پژوهشگران، فناوران و دانشمندان برتر دانشگاه ولی‌عصر(عج) تجلیل شد.
لینک کوتاه خبر: https://eghtesadkerman.ir/9794
اخبار مرتبط
نظرات شما